Sam03252017

Last updateLun, 20 Mar 2017 4pm

Back Sunteți aici:Home In Exclusivitate Exclusiv Sondaje Ericsson ConsumerLab: Dispozitivele mobile schimbă obiceiurile de consum TV

Ericsson ConsumerLab: Dispozitivele mobile schimbă obiceiurile de consum TV

Increase•    72% dintre consumatori urmăresc TV şi conţinut video de pe dispozitive mobile în fiecare săptămână

•    Conţinutul video este urmărit în intervale diferite de timp, pe multiple dispozitive şi în situaţii diverse

•    Mai mult de 40% dintre consumatorii cu vârsta peste 60 de ani urmăresc conţinut video on-demand (la cerere)

Ericsson (NASDAQ: ERIC) a lansat cel de-al patrulea raport ConsumerLab care analizează obiceiurile şi tendinţele de consum TV. Printre cele mai importante rezultate ale studiului se numără faptul că peste 72% dintre consumatori îşi folosesc săptămânal dispozitivele mobile pentru a urmări programe TV, iar 42% dintre aceştia fac acest lucru în afara casei. Mai mult decât atât, 75% dintre utilizatori desfăşoară mai multe activități în timp ce folosesc dispozitivele mobile pentru a se uita la TV.

O tendinţă nouă este ceea ce Ericsson ConsumerLab numeşte „place-shifted viewing”, anume a urmări acelaşi conţinut video din mai multe locuri şi de pe diverse dispozitive, fără a-i afecta continuitatea. În plus, 41% dintre utilizatorii cu vârste cuprinse între 65 şi 69 de ani urmăresc conţinut video on-demand de mai multe ori pe săptămână.

„În momentul în care industria TV a început să vorbească despre TV pe mobil, toată lumea  a crezut că va presupune doar vizionarea pe dispozitive mobile a unor clipuri video scurte făcute de profesioniţti”, a declarat Anders Erlandsson, Senior Researcher, Ericsson ConsumerLab. „Acum suntem martorii unei evoluţii foarte interesante. Consumatorii urmăresc, într-adevăr, clipuri video scurte, dar, în acelaşi timp îşi creează singuri clipuri în momentul în care pun pauză unui program TV şi apoi îl reiau când au chef, de pe alt dispozitiv”, a adăugat acesta.
Increase
„De asemenea, am observat că există o continuă redefinire a conţinutului TV şi video în mintea consumatorilor. Având în vedere că 82% dintre utilizatorii de internet folosesc YouTube sau alte servicii similare, cel puţin lunar, ne-am întrebat dacă a urmări o reţetă online în bucătărie înseamnă că <> sau ”, a mai menţionat Anders Erlandsson.

De fapt, mai bine de jumătate dintre participanţii la studiu au afirmat că un calculator şi o conexiune la internet sunt parte integrantă din obiceiurile de consum TV şi video. Acestea le permit utilizatorilor să aleagă ce conţinut TV să urmărească, cum şi când. Mai mult decât atât, consumatorii sunt de părere că a avea o ofertă completă pentru TV este al cincilea cel mai important aspect când vine vorba de experienţa vizionării TV.

Toate modurile în care oamenii urmăresc multimedia sunt importante, dar niciunul dintre ele nu se detaşează ca un favorit clar în ochii acestora. „Înainte am observat o creştere rapidă a conţinutului on-demand, dar acum se pare că această tendinţă se diminuează, având o creştere de 18%, faţă de 2012, doar pentru consumatorii cu vârstele între 55 şi 59 de ani.

Increase „Totuţi, transmisia TV liniară încă are un rol important pentru consumatori şi nu vedem vreun declin în frecvenţa de utilizare. Spre exemplu, 36% dintre respondenţii din cadrul studiului sunt de părere că a urmări evenimente sportive în direct constituie o parte importantă din obiceurile lor de consum TV”, a mai adăugat Erlandsson.

Studiul ConsumerLab a fost desfăşurat UK, Franţa, Germania, Suedia, Italia, Spania, USA, Canada, Brazilia, Chile, Mexico, Rusia, Coreea de Sud, Taiwan, China şi a cuprins un eşantion de 30 de interviuri directe din patru mari oraşe şi 15.000 de interviuri online.

Puteţi descărca întregul studiu de la adresa:
http://www.ericsson.com/res/docs/2013/consumerlab/tv-and-media-consumerlab2013.pdf