Lun04122021

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

The Woman – Business la feminin în Cluj-Napoca

IncreaseThe Woman, cea mai mare conferinţă de business feminin din ţară a adus în Cluj-Napoca nume importante din lumea de afaceri naţională şi internaţională. Vorbim de femei puternice, cu iniţiaivă şi viziune, care s-au realizat prin propriile forţe şi au reuşit să îşi facă business-ul şi brandul cunoscute şi respectate. Au fost aduse astfel în faţa doamnelor cele mai bune “tactici de vânătoare” pentru a avea succes în afaceri.

Primarul Emil a vorbit în deschiderea evenimentului şi a ţinut să le felicite pe doamnele prezente cu ocazia zilei de 8 martie:

“Sunteţi într-un oraş care a demonstart performanţă la nivel naţional şi internaţional. Gestul dumneavoastră încurajează femeile să încerce să se realizeze în afaceri. Mai mult, am găsit la femei pragmatism şi mai puţină tensiune, ceea ce reprezintă cheia succesului în afaceri. Am încurajat start up-urile şi incubatoarele de afaceri pentru a fi puse în valoare şi în practică ideile bune e afaceri…Sunt mândru că la Cluj avem femei de afaceri puternce care au spart clişeele. Ar fi bine să avem Ministru de Finanţe o femeie.”

Din partea organizatorilor şi a partenerilor, toate doamnele participante la conferinţă au primit câte o floare, cadou pentru Ziua Femeii.Increase

Alice Botnarenco de la Asociaţia “Femei în Afaceri” din Bucureşti şi Mihaela Rus de la Asociaţia Femeilor de Afaceri Cluj au deschis drumul speakerilor de la The Woman.

Mihaela Rus: “Vă salut din partea celor 81 de doamne din AFA, care au ca obiectiv echilibrul şi demnitatea pentru a face societatea în care trăm mai bună. Anul acesta este cu atât mai important pentru noi cu cât vom face Coaliţia Asociaţiilor Femeilor de Afaceri din România cu sediul aici în Cluj-Napoca”.

Alice Botnarenco: “Femei în Afaceri are deja 1 700 de membri, iar anul trecut am reprezentat România la Global Summit of Women în Grecia. Am dezvoltat mediul de business în Bucureşti şi ne extindem”.

Bogdan Ciocian director Libero Events, a vorbit despre organizarea The Woman

Este un eveniment care este mult mai mult decât a fost anul trecut şi scopul nostru e să creştem. 360 de doamne s-au înscris. Avem mai multe scopuri: scopul caritabil, banii pe bilete merg spre fundaţia “Pretuieste Viaţa”, condusă de Andreea Marin şi încurajarea femeilor în afaceri prin pannel-uri despre leadership şi eticheta personală în afaceri, arta războiului în business, research, aplicaţii pe mobil şi PR-ul feminin,” a spus în deschidere Bogdan Ciocian director Libero Events, organizatorul evenimentului.

IncreaseLeader sau manager?

Olga Stanciu, director adjunct Jolidon Cluj: “Nu poţi fi doar manager sau doar leader. Pentru mine leadership înseamnă modernitate şi progres şi manager înseamnă ordonare şi disciplină. Prin comunicare şi credibilitate vei obţine cele mai bune condiţii şi te vei face cunoscut pe piaţă. În vremurile acestea leadershipul e cuvântul de ordine”.

Amalia Sterescu, femeie de afaceri cu experienţă de leader în multinaţională: “Mi-am propus să fac o pledoarie de leadership la feminin. Am învăţat cum e să conduci şi să gestionezi echipe în toată lumea şi în tot acest carusel nu e simplu să fi leader într-o lume globalizată. În 16 ani de experienţă a avut propriile experienţe, succese şi dezamăgiri pe care mi-ar plăcea să vi le împărtăşesc: nu există barieră mai mare în cariera voastră şi în dezvoltarea voastră profesională decât voi înşivă. E foarte important să ştiţi când şi cui să cereţi ajutor”.

Amala Sterescu a adus cu aceasză ocazie un omagiu femeilor din România care de-a lungul timpului s-au impus ca leaderi înaintea timpului lor, femei pionieri precum Ana Aslan, Eliza Zamfirescu, Maria Teohari, Martha Bibescu şi altele.

Raluca Georgescu, country manager Allegro Grup România: “Leaderul şi managerul au calităţi diferite. Un leader se ocupă de oameni, având viziune şi inspirând) iar un manager are grijă de planificare, performanţă. O persoană poate să le îmbine pe cele două, însă cred că o companie ar trebui să aibă două persoane în conducere”, spune  Raluca Georgescu. Increase

Stilul personal în afaceri

Irina Markovits, consultant de stil, personal shopper şi jurnalist de modă: “Femeile se regăsesc în zonă de dezorientare când vine vorba de ţinută. Dilema femeilor care doresc să aibă stil: e foarte greu să pui în practică ceva conceptual. Idei pentru ţinută business: să vă regăsiţi într-un arhetip din rândul femeilor de afaceri (o femeie mentor, directoarea, muza, omul de echipă, independenta etc. Ceea ce purtaţi la birou nu trebuie confundat cu ceea ce purtaţi în timpul liber. Cele două ţinute trebuie bine delimitate”, ne sfătuieşte Irina.

Branding personal şi pasiune în muncă

Andreea Marin: “În munca mea există clar două direcţii departajate: comercială, care îi oferă o viaţă civilizată şi o mult mai mare parte, munca alături de colegi în Fundaţia Preţuieşte Viaţa, o parte care nu e financiară, dar îţi oferă certitudinea că nu trăieşti degeaba. Caută să ajungi la scop pe un drum care e aproape de sufletul tău”.

Romaniţa Iovan, designer:Tot ce am făcut a fost cu mare pasiune. Întrebarea e dacă suntem sinceri cu viaţa noastră şi dacă ne-am găsit calea, destinaţia. Aceasta se poate face cu pasiune. Dacă facem lucrurile cu pasiune şi dăruire se ajunge şi la resursele financiare. Dacă nu faci cu pasiune o meserie ai autea avea regrete la bătrâneţe”.

IncreaseCSR: Corporate Social Responsibility la feminin!

Denisa Mihai, Corporate Social Responsability Specialist Avon România.

Responsailitatea socială e o obligaţie pe care o companie o are. O campanie socială are următoarele ingrediente: instrumente multiple de finanţare, voluntari, ambasadori cu o reputeţie impecabilă, promisiuni respectate etc. O campanie socială e în primul rând un beneficiu pentru comunitate”.

Arta războiului în Business: Dacă vrei pace, pregăteşte-te pentru război

Elena Grecu, avocat și consilier proprietate intelectuală avocatii-tai.ro „Nu sunt de părere că business-ul e un război, dar de multe ori trebuie să te porţi ca şi cum ai fi în război. Trebuie să ai consilieri buni, un avocat e absolut necesar, trebuie atenţie la strategia concurenţei. Marca trebuie înregistrată de la început”.

Andreea Iftimie, clinica Coquette „Sigur că războaiele sunt formate din lupte, iar societatea în care trăim este foarte competitivă şi simţim acest lucru. Business-ul e o activitate umană iar modul în are te comporţi în business ţine foarte multe de tine ca persoană. Dacă eşti o persoană etică şi cinstită, aceste lucruri se văd în activitatea profesională”.Increase

Importanţa researchului în proiectele de business

Dr. Claudia Corega, clinica QSmile “În cercetare sunt importante comunicarea ştiinţifică, comunicarea socială, echipa de research. Important în research e rezultatul. Cercetarea trebuie să fie permanentă, mai ales în medicină, iar medicina modernă poate corecta malformaţii severe”.

La segmental “util”, în cadrul conferinţei au fost prezentate 10 Aplicații de business pe care o femeie de afaceri trebuie să le aibă pe telefonul mobil.

PR like a rockstar

Larisa Petrini, Managing Partner Saatchi & Saatchi PR: “Ziua mea începe la 5 dimineaţa, reuşesc astfel să iau micul dejun, să fac sport sau să citesc, să îmi duc copilul la grădiniţa, iar apoi merg la birou. De la 8 la 17:30 bifez tot ceea ce trebuie să facă un PR, menţinând relaţia cu partenerii şi clienţii. Discipline is freedom”.

IncreaseConferinţa a continuat cu o sesiune de networking.

Ziua The Woman s-a încheiat cu un Cocktail şi un Fashion Show – Escada Primăvara – Vara 2013, o lansare de carte – Ghidul contractelor pentru antreprenori şi degustare de vin – LacertA. Doamnele s-au delectat şi cu expoziția de bijuterii – Sabion şi expoziţia de rochii de seară – Boudoir Designers Boutique.

Stiri mai vechi: