Ma04132021

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Olga Stanciu prezintă “Brand de Cluj: Jolidon”

IncreaseOrice clujeancă, atunci când vrea un corset cu care să îşi cucerească definitive iubitul, sau un costum de baie cu care să atragă toate privirile pe plajă, se îndreaptă spre magazinele Jolidon. Marcă 100% autohtonă, care a crescut în 20 de ani, cât alţii nici nu îndrăznesc să viseze, Jolidon se află acum pe rafturile a numeroase magazine din Europa şi din lume. Prezentă, luna trecută, la o conferinţa de business organizată în Cluj-Napoca, Olga Stanciu, directorul adjunct al Jolidon Cluj a vorbit despre istoria companiei şi despre ce înseamnă să fii un lider în domeniul tău.

Care au fost începuturile Jolidon?

Olga Stanciu: Pe pacursul a celor 20 de ani pe care îi sărbătorim anul acesta, Jolidon a însemnat provocări. În 1993, un tânăr antreprenor, proaspăt absolvent al Facultăţii de Electrotehnică din Cluj-Napoca, Gabriel Cîrlig, a pornit la drum cu câteva maşini de cusut second hand, cu 2,3 oameni şi cu 4,5 doamne croitorese, dorind să facă producţie, o multinaţională şi un brand. Aceasta a fost viziunea. Sunt de la început în această companie. Start-up-ul acesta a fost posibil datorită faptului că oraşul nostru oferea prin tradiţia industriei confecţiei o meserie foarte bine pusă la punct. Pe de altă parte, Clujul oferea prin calitatea absolvenţilor, personalul pe care urma să îl selecţionăm pentru birouri, şi stiliştii.

Aţi avut o creştere permanată. Cum aţi reuşit?

Olga Stanciu: În acest moment discutăm la companie de peste 2000 de angajaţi, unul din jucătorii importanţi din piaţa internaţională. De companii de afară să vină în ţară am mai auzit, dar din România să reuşeşti să vinzi afară sub nume propriu... cred că suntem foarte puţini. În 1998 am demarat deschiderea primelor 4 magazine proprii, printre care a magazinului din Timișoara și a reprezentanței din București. În 2004 am preluat pachetul majoritar de acțiuni al principalului concurent de pe piața românească, ARGOS, o companie cu peste 60 de ani de tradiție în domeniul lenjeriIncreaseei și al costumelor de baie și 800 de angajați. În 2006 Jolidon achiziționează LCS Conf SA, una dintre cele mai mari fabrici de confecții din România cu un istoric de peste cinci decenii și un brand de renume: Flăcăra.

De câte magazine dispuneţi în ţară şi peste hotare?

Olga Stanciu: În momentul de faţă discutăm de o reţea de 87 de magazine în ţară şi peste 700 de distribuitori locali, iar mai nou, un magazin on-line este ultimul proiect realizat. Anul 1998 a însemnat o ancorare în viaţa internaţională, iar mai departe, 2000 a însemnat înființarea Jolidon Hungary KFT la Budapesta, o companie de sine stătătoare, 2001 a adus Jolidon Italia SRL la Milano și a urmat Jolidon France SARL cu sediul la Paris deschisă în 2003 şi în 2005 la Lion. În 2009 se deschide Jolidon Polonia cu sediul la Lodz.

Ce ne puteţi spune despre pătrunderea în Franţa, în 2003?

Olga Stanciu: Îmi vine în minte cât de greu a fost atunci, pentru că nu puteam construi o firmă în Franţa. De ce? La vremea respectivă România nu era în comunitate, iar ca să faci o reprezentanţă comercială în Paris, trebuia să obţii acea carte de comerciant. Cartea de comerciant se obţine pe baza unui dosar care se preda pe atunci la Prefectura din Paris, cu absolut toate detaliile tehnice. Mai departe, ca să deschizi un cont în bancă, îţi trebuia cartea de comerciant, iar ca să obţii cartea de comerciant îţi trebuia un cont în bancă. Aceata a fost cercul pe are l-am spart foarte greu, dar până la urmă am reuşit. Atunci am realizat pentru prima dată cât de atenţi sunt cei din Comunitatea Europeană la intrarea altora, din alte zone, pe piaţa lor.

Unde mai faceţi export?

IncreaseOlga Stanciu: Ultimele pieţe se îndreaptă spre India, Japonia. În multe zone am schimbat modele de business.

Cum a afectat criza avântul companiei?

Olga Stanciu: Criza ne-a lovit puternic, dar am supravieţuit. Sunt foarte mândră că nu a pus un lacăt, pentru că în industria modei şi a confecţiilor mişcările au fost tranşante. Fără să declini valenţele de lider, nu cred că am fi reuşit în perioada asta foarte dificilă. Dar am schimbat modele de business, ne-am reorientat. Dacă la un moment dat aveam 35 de magazine în Italia, le-am închis pe toate, dar asta nu înseamnă că nu am continuat cu distribuitori. În acest moment, am închis şi în Franţa retailul, pentru că era perdant. Apropo de Franţa şi de leadership, îmi vine în minte modul în care se lucra la început în compania noastră. Era destul de dificil să te impui unui personal care la ora 17:00 pleca. La fel, pauza de masă e sfântă, între 12 şi 14 nu se întâmplă nimic. A fost destul de greu să însuşim valorile companiei româneşti colegilor noştri din Franţa, dar prin comunicare şi credibilitate am reuşit.

Manager sau lider?

Olga Stanciu: Personal, nu cred că poţi să fii doar manager sau doar lider. Cred că managerul, ca terminologie, datează de vreo sută de ani, pe când liderii au o întreagă istorie, din antichitate până în prezent. Pentru mine leadership înseamnă schimbare şi progres, iar un manager cred că înseamnă o anume ordonare, coerenţă şi disciplină. Dar cred că secretul e să găseşti un mijloc între cele două şi mai ales să fii credibil. E foarte importantă credibilitatea şi pentru firmă şi pentru managerii sau lideii ei. Îmi amintesc că în 1996, aveam o singură adresă: Vega Italia şi ştiam că în nordul Italiei este întreaga producţie de materiale pentru domeniul în care lucrăm. Deşi la început am plătit toată materia primă în avans, în timp ne-am câştigat credibilitatea, am dovedit că suntem un partener serios, iar în timp am beneficiat de cele mai bune condiţii.

Vă mândriţi cu nenumărate premii în materie de lenjerie. Care sunt cele care ies în evidenţă?

Olga Stanciu: În 2006, La Salonul Internațional de Lenjerie de la Paris, Jolidon a obținut unul dintre cele trei premii de excelentă puse în joc în cadrul evenimentului ”Ultralingerie”. Corsetul nostru a bătut Nina Ricci şi Calvin Klein. Este cel mai tare concurs de lenjerie din lume, în care se aleg 30 de branduri. A fost pentru prima dată în istoria concursului când premiul juriului a coincis cu premiul publicului. Ianuarie 2009 înseamnă succes total al mărcii PRELUDE – marca de lux din portofoIncreaseliul grupului Jolidon – prin câștigarea Marelui Premiu al Juriului și Premiului Publicului de specialitate la SIL 2009. Cred că asta spune suficient de multe despre creaţia de la Jolidon, pentru că vorbim de creaţie adevărată şi nu doar de PR şi apariţii în reviste.

Portofoliul de mărci pe care Grupul Jolidon le gestionează în acest moment însumează: JOLIDON cu sub-brandurile Jolidon Fashion și Jolidon Clandestine, PRELUDE, ARGOS, LILLY, ECLIZIA, KELITHA iar pentru pret a porter FALLA.

 

 

Stiri mai vechi: