Ma09282021

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Alimentele care combat bolile de tiroidă

tiroidaTiroida este o glandă endocrină, în formă de fluture, situată în zona cervicală anterioara, deci la nivelul gâtului, deasupra manubriului sternal, între cei doi muşchi sternocleidomastoidieni.

Hormonii tiroidieni sunt necesari oricarui proces ce se deruleaza in organism. Pornind de la crestere, hormonii tiroidieni sunt responsabili pentru aparitia nucleilor de osificare, sunt raspunzatori de termoreglarea organismului (fabrica caldura), sunt cei care diferentiaza sistemul nervos si au un rol major in metabolisme (glucidic, lipidic, proteic..etc).

Insuficienta tiroidiana (hipotiroidismul) apare atunci cand glanda tiorida produce insuficienti hormoni tiroidieni. Boala poate sa apara oricand pe parcursul evolutiei unui om (congenital, in copilarie sau la maturitate), de aceea trebuie luate masuri inca din fazele incipiente.

Simptome hipotiroidie: constipatie, piele uscata, cresterea in greutate desi pacientul nu are pofta de mancare, dureri musculare si articulare, intarzieri menstruale sau cu flux abundent, depresie, gandire si vorbire lenta, somnolenta, scaderea capacitatii de memorare, adaptabilitate scazuta la frig...etc

Pentru a preveni şi a combate hipotiroidismul introduceţi în dietă următoarele alimente:

Alimente bogate în iod

Iodul ajută glanda tiroidă să producă tiroxină, un hormon esenţial pentru buna funcţionare a glandei tiroide şi de asemenea ajută la reglarea metabolismului. Mâncaţi alge, peşte, ulei de peşte, ceapă, săre iodată şi ananas deoarece sunt o sursă importantă de iod.

Alimente bogate în seleniu

Deficitul de seleniu este o cauză cunoscută a tulburărilor tiroidiene. Seleniul ajută la menţinerea echilibrului hormonilor produşi de glanda tiroidă. Includeţi în dietă alimente bogate în seleniu, precum germenii de grâu, crustaceele, ouăle, ciupercile, usturoiul, susanul.

Alimente bogate în cupru şi fier

Alte elemente esenţiale pentru buna funcţionare a tiroidei sunt fierul şi cuprul. Mâncaţi stridii, scoici, caju deoarece sunt surse importante de cupru. Carnea roşie, fasolea, carne de pasăre, legumele cu frunze verzi vă asigură aportul necesar de fier.

Acizi graşi esenţiali

Acizi grasi esentiali omega-3 şi omega – 6 previn bolile de tiroidă. Peştele, fructele de mare, seminţele de in, dovleac sunt bune surse importante de acizi graşi esenţiali. sursa: doctorulzilei.ro