Sam07042020

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Ceaiul potrivit pentru orice tulburare: ghimbirul taie foamea şi menta linişteşte stomacul

ceaiulCeaiul ar trebui să fie mereu parte din dieta noastră, studii nenumărate susţinând beneficiile lui asupra sănătăţii organismului. Ceaiurile sunt pline de antioxidanţi, pot lupta împotriva distrugerii celulare şi ajută chiar în lupta cu anumite infecţii. Mai mult, unele ceaiuri ajută la scăderea în greutate, te înveselesc sau uşurează durerile de burtă.

În funcţie de tipul de ceai, poţi scăpa de foame, îţi poţi întări sistemul imunitar sau chiar îmbunătăţi dispoziţia. Se pare că există un ceai pentru orice, iar „Yahoo! Health" ne indică cinci ceaiuri care ne ajută în viaţa de zi cu zi. Iată de ce ar trebui să bei mai mult ceai!

1. Ghimbirul taie foamea

Ceaiul din ghimbir băut în timp ce mănânci te ajută să te simţi sătul chiar şi după câteva ore după masă, susţine un studiu apărut în publicaţia „Metabolismul", posibil datorită faptului că „iuţeala", adică gustul înţepător, reduce apetitul prin „încălzirea" organismului. Cercetătorii de la Universitatea Columbia din SUA au oferit participanţilor la un studiu o cană de apă fierbinte sau o cană de apă fierbinte cu o linguriţă de rădăcină măcinată de ghimbir, împreună cu o brioşă şi un pahar de suc de portocale. Trei ore mai târziu, cei care primiseră ceaiul de ghimbir şi-au estimat foamea la un nivel mult mai scăzut, decât cei care au băut apa fierbinte simplă şi chiar au luat un prânz cu 15% mai sărac în calorii. În cazul în care ghimbirul măcinat direct în apa fierbinte nu îţi face cu ochiul, poţi opta pentru pliculeţe de ceai de ghimbir.

2. Hibiscusul întăreşte sistemul imunitar

Hibiscusul este un arbore tropical cu flori foarte frumos colorate. Ceaiul realizat din aceste flori oferă beneficii importante. O ceaşcă de ceai de hibiscus conţine aproape 60% din necesarul zilnic de vitamina C, un antioxidant care întăreşte sistemul imunitar. Mai mult, acest ceai ajută şi la menţinerea unui ten sănătos, impulsionând producţia de colagen a organismului.

3. Muşeţelul te înveseleşte

Ridicat în slăvi pentru abilitatea lui de a te relaxa şi a te ajuta să dormi, ceaiul de muşeţel te şi înveseleşte. Un studiu recent realizat de Universitatea din Pennsylvania, SUA, a demonstrat că pacienţii care sufereau de depresie au înregistrat o scădere a simptomelor după ce timp de opt săptămâni li s-au administrat capsule cu extract de muşeţel. Reducerea simptomelor de tristeţe, vină sau un libido scăzut a fost şi de 30%. Efectul ceaiului poate fi rezultatul substanţelor din muşeţel - „flavonoizii", care pot creşte neurotransmiţătorii responsabili cu dispoziţia, cum ar fi dopamina şi serotonina.

4. Ceaiul verde arde grăsimile

Multe studii au confirmat efectul benefic al ceaiului verde asupra greutăţii corporale. „EGCG", o substanţă care se regăseşte în ceaiul verde, poate încetini rata de îngrăşare cauzată de o dietă bogată în grăsimi chiar şi cu 45%, notează un alt studiu al Universităţii din Pennsylvania. Teoria specialiştilor spune că EGCG inhibă absorbţia grăsimilor şi impulsionează metabolizarea lor.

5. Ceaiul de mentă linişteşte stomacul

Te simţi balonat după masă? Un studiu american a ajuns la concluzia că uleiul de mentă, extras din frunzele plantei, luptă împotriva balonării, a durerilor de stomac şi chiar împotriva simptomelor sindromului de colon iritabil. Se pare că uleiul din frunze de mentă relaxează muşchii tractului gastrointestinal. Încearcă o ceaşcă sau două de ceai de mentă pentru a scăpa de crampele la stomac. sursa: adevarul.ro