Mie12112019

Last updateMie, 20 Noi 2019 6pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Studiu: 35.7% din dropsuri au in continut indulcitori

cilindri-pentru-bombonele-422-1Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip bomboane/dropsuri si drajeuri gumate ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri bomboane/dropsuri si drajeuri gumate, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna iulie 2013.

Producatorii/Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii :

- Perfetti Van Melle / Elgeka-Ferfelis Romania S.A.;
- Kraft Foods Romania S.A.;
- Wrigley Romania S.R.L.;

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate :

– 14.28 % au un numar de 9 E-uri;
– 14.28% au un numar de 8 E-uri;
– 28.57% au numar de 4 E-uri;
– 21.42 % au un numar de 5 E-uri;
– 7.14% au un numar de 1 E ;
– 7.14 % au un numar de 10 E-uri;
- Numericul de E-uri variaza intre 1 si 10.

Din produsele analizate 35.7% nu au continut zahar, insa au indulcitori.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. - International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.