Joi11212019

Last updateMie, 20 Noi 2019 6pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Cum a ajuns un agricultor de etnie romă din Teleorman să vândă castraveţi marilor lanţuri de hypermarketuri din România

castraveti1Mircea Bujor, un agricultor de etnie româ în vârstă de 36 de ani, a reuşit să îşi plaseze produsele pe rafturile marilor lanţuri de hypermarketuri din România.

Familia Bujor trăieşte de mai bine de 20 de ani din agricultură. Anul acesta, ei au reuşit să îi convingă pe marii retaileri să le vândă castraveţii, urmând ca într-o lună şi roşiile produse pe hectarele din Dracea, judeţul Teleorman, să ajungă la hypermarketurile din ţară, scrie teleorman24.ro.Aventura lui Bujor a început după Revoluţie, când a decis să se apuce de legumicultură"Totul a început prin 1992. Terminai clasa a VIII-a şi nu prea aveai ce să faci în momentul acela. S-au dat terenurile în chirie de către primării. Noi dacă eram romi, nu am avut teren moştenit. Am închiriat de la primărie şi ne mergea foarte bine. Mergeam la Bucureşti şi vindeam.Ţin minte că mi-am luat o maşină prin 1992", a povestit bărbatul.

castraveti 2În prezent, familia sa are în proprietate 20 de hectare de pământ şi, pe lângă munca din câmp, ei se mai ocupă şi de producţia de bulion şi conserve într-o fabrică amenajată chiar de ei."Aceasta este o afacere de familie. Suntem aproximativ 11 persoane implicate. Eu, fratele meu, băieţii mei şi alte rude. Sunt legumicultor de la 13 ani. Băieţii mei, care au 15, 16 şi 17 ani, mă ajută.  Eu sunt mândru că sunt rom. Am întâmpinat în timp probleme din cauza mentalităţii, pentru că eşti efectiv dat la o parte dacă eşti ţigan", spune Bujor.Anul acesta, bărbatul se aşteaptă la o producţie bună şi va avea nevoie de ajutor pentru a culege roşiile şi castraveţii.

"O să avem nevoie de familia noastră şi încă vreo cinci, şase persoane în plus, la culesul zilnic. De trei, patru ori mai mult decât am băgat, vrem să scoatem”, anticipează Bujor.Bărbatul vrea ca şi bulionul său, despre care spune că este 100% natural, să ajungă într-o zi pe rafturile de la Cora sau de la Selgros. Deocamdată îl vinde în magazine mici, din judeţ.” Este doi lei un borcan şi este 100% natural”, spune producătorulMircea Bujor livrează castraveţi în Cora, Selgros, Auchan sau Kaufland, prin intermediul unui program numit "Dor de gust". Iniţiativa aparţine Asociaţiei Cultivatorilor de Legume, cu sprijinul Organizaţiei Interprofesionale PRODCOM Legume-Fructe şi a Centrului de Comunicare al Fermierilor din România. Programul este susţinut de Grupul Agricover care asigură platforma operaţională a programului, oferind suportul logistic, tehnic şi financiar.

"Am văzut că nu putem să intrăm în hipermarketuri şi am zis să găsim o soluţie. Altă soluţie în afară de asociere nu există. De unul singur nu se poate.Noi avem suprafeţe, avem aproximativ 20 de hectare, dar tot nu putem să asigurăm cerinţa marilor magazine", spune bărbatul.Alături de agricultorul din Teleorman, în proiect au mai intrat alţi peste 200 de producători din toată ţara.”Noi nu ne doream să intrăm cu marfa în hipermarketuri, dacă în piaţă se vindea la fel. Atâta timp cât, acum, toată lumea se duce în marile magazine, toată vânzarea acolo s-a mutat şi atunci trebuie să fim prezenţi acolo unde este omul. Degeaba te duci la piaţă şi stai dacă nu ai cui să vinzi”, spune Bujor. sursa: gandul.info