Ma10152019

Last updateMie, 18 Sep 2019 5pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Reparatorii auto acuză ASF: "Instituţie narcisistă, face un joc de imagine care nu ajută la nimic"

masiniiiiReprezentanţii service-urilor auto critică iniţiativa prin care ASF intenţionează să urgenteze soluţionarea reclamaţiile privind activitatea asigurătorilor, considerând că aceasta nu va aduce nicio schimbare pozitivă.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat un proiect de normă ce îşi propune să rezolve mai rapid petiţiile privind activitatea companiilor de asigurare şi a intermediarilor din acest domeniu.

Articolul 9 din proiectul de normă prevede că societăţile de asigurare au obligaţia de a prezenta pe site-ul propriu mai multe informaţii, cum ar fi: numărul total de petiţii înregistrate unic per petent și per caz; numărul total de petiţii întemeiate (soluționate favorabil) înregistrate unic per petent şi per caz; numărul de petiţii întemeiate(soluționate favorabil) referitoare la dosare de daună; numărul total de petiţii pentru care dosarele de daună au fost achitate; numărul total de petiţii finalizate nefavorabil înregistrate unic per petent și per caz.

Articolul 12 spune că fereastra ce va conţine legătura către pagina de prezentare "va rămâne activă timp de 5 secunde şi nu va putea fi închisă de către utilizator".

Cristian Muntean, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto din România (ASSAI), consideră această prevedere total inutilă. "Ce poate să facă, în numai 5 secunde, utilizatorul aflat în faţa unui site pe care mai curg şi tot felul de bannere? Nici nu are timp să identifice fereastra. Companiile de asigurări ar trebui să aibă o rubrică permanentă şi afişată vizibil pentru aceste probleme", a spus Muntean.

El cataloghează ASF drept "o instituţie narcisistă, preocupată să facă un joc de imagine" şi nicidecum să rezolve problemele clienţilor firmelor de asigurări.

În opinia lui Muntean, un alt neajuns al proiectului de act normativ îl reprezintă lipsa sancţiunilor. "Nu există sancţiuni clare pentru nerespectarea celor prevăzute în proiectul de normă. Ce se întâmplă dacă o firmă nu răspunde la reclamaţia unui client?" – se întreabă şeful ASSAI.

"De asemenea, lipsesc reglementările privind numărul de reclamaţii. E o diferenţă între o companie cu 20 de reclamaţii pe lună şi alta cu 700. Ar trebui, de exemplu, ca de la un prag de 300 de reclamaţii pe lună în sus, dovedite ca întemeiate, să fie retrasă licenţa companiei de a vinde poliţe RCA", a mai spus Cristian Muntean, pentru Capital.sursa :capital.ro

Stiri mai vechi: