Joi11212019

Last updateMie, 20 Noi 2019 6pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

KUMA: 1 din 10 români îşi amenajează locuințele cu ajutorul designerilor de interior

kumaRaportul calitate-preț rămâne cel mai important criteriu în alegerea produselor pentru locuință

Bucureşti,  16 decembrie 2014
Potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi Nordline, din ce în ce mai mulți români apelează la serviciile designerilor de interior în proiectele de amenajare ale locuințelor, însă raportul calitate - preț rămâne elementul decisiv în achiziționarea produselor.

„În 2014 am remarcat o creștere a importanței acordate design-ului atat în cazul locuințelor individuale, cât şi proiectelor de mai mare anvergură cum sunt mall-urile sau clădirile de birouri. Astfel, peste 10% dintre români apelează la specialiști - arhitecți sau designeri de interior - și respectă indicațiile acestora legate de produsele recomandate, comparativ cu anii trecuţi, când alegerile se bazau pe preferinţele personale, fără să ţină cont de părerea unui consultant în domeniu”, a declarat Oana Toader, Business Developer Kuma România.

Raportul calitate-preț rămâne însă criteriul principal de alegere, iar românii se află tot mai des în căutarea unor produse certificate, rezistente și durabile deoarece au învățat importanța acestor aspecte și au înțeles că un produs ieftin aduce cu sine și probleme în ceea ce priveşte calitatea.

„În cazul lavoarelor, posibilitatea de a personaliza forma și dimensiunea acestora, precum și varietatea gamei de culori, design-ul deosebit și rolul funcțional al produsului, sunt cele mai importante criterii care determină comportamentul de achiziţie al românilor”, a subliniat Oana Toader.

Potrivit Kuma România, criteriile de achiziție diferă şi în funcție de tipologia proiectului. Astfel, pentru segmentele office și hotelier, clienții doresc, în primul rând, lavoare cu dimensiuni pe comandă și forme atipice. Pentru băile publice se mizează pe blaturi generoase și boluri multiple, cu mai multe baterii. În cazul spitalelor, cerința obligatorie este igiena, unde specialiștii Kuma recomandă produse cu suprafețe speciale, tratate antibacterian.

„Spațiile publice necesită produse cu proprietăți superioare, care să reziste bine uzurii cauzate de folosirea intensivă. Folosind un produs de calitate inferioară, economia făcută inițial la achiziție dispare rapid dacă produsul necesită reparații sau înlocuire”, a mai spus Oana Toader.

Referitor la clienții particulari, Kuma România observă preferința acestora pentru produse de calitate, care să-și păstreze caracteristicile în timp și care au un design deosebit.

Proiectele anului pentru Kuma
La final de an, portofoliul companiei a crescut cu alte zeci de proiecte, două dintre cele mai importante fiind amenajările pentru Centrul de Afaceri din Pitești și Sala Polivalentă din Cluj. Pentru aceste proiecte au fost livrate 62 lavoare personalizate, cu un design deosebit, boluri multiple și lungimi cuprinse între 150-360 cm.  
Conform companiei, ambele proiecte au fost derulate prin intermediului unui nou dealer – Bravo Group, iar criteriile de bază pentru aceste investiții au fost rezistența, durabilitatea produselor și posibilitatea companiei de a produce dimensiuni specifice, pe comandă.

Despre Kuma România
Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piaţa locală în 1998, fiind specializată pe producerea de lavoare de băi pentru proiecte rezidenţiale, comerciale, de birouri şi de utilitate publică,  blaturi de bucătării în suprafaţă continuă cu chiuveta, glafuri de ferestre şi balcoane, mese de bar/restaurant, recepţii pentru hoteluri, concepte SPA şi mobilier modular marca Nordline pentru băi şi bucătării.
Kuma a inaugurat prima linie de productie la Câmpina în 1998, pentru ca în 2006 compania să se mute în Băneşti odată cu finalizarea primei investiţii de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro.

La intrarea pe piaţa locală, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 de dolari, ajungând în 2013, la 3 milioane de euro.
Printre principalele proiecte în cadrul cărora Kuma s-a implicat, se numără lanţuri hoteliere de 4 şi 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza), complexe rezidenţiale şi de birouri (Willbrook, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Naţională), terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni etc.

Produsele Kuma pot fi găsite în showroom-uri specializate pe băi precum Delta Design, Romstal, Piastrelle, Pazo Group, Ambient, dar şi în magazine mici, exclusiviste din ţară, specializate în băi şi bucătării. Mai multe detalii puteţi găsi pe www.kumaromania.ro.