Sam01252020

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

5 combinaţii alimentare care te ajută să ai un somn odihnitor

alimenteFulgii de ovăz cu lapte şi miere de albine constituie una dintre cele mai potrivite asocieri cu rol calmant şi care te scapă de insomnie.Dacă ai probleme cu somnul trebuie să acorzi atenţie şi alimentelor pe care le consumi seara, înainte de a merge la culcare. Potrivit specialiştilor, există anumite combinaţii alimentare care te ajută să dormi bine. Descoperă care sunt acestea!


1. Fulgi de ovăz cu lapte şi miere de albine

Când trebuie să-i consumi: cu 90 de minute înainte de culcare.
Ce cantitate să mănânci: 1/2 cană cu fulgi de ovăz se fierb cu o cană de lapte şi se adaugă 1 linguriţă cu miere.

Fulgii de ovăz sunt potriviţi şi la cină, deoarece conţin melatonină care te ajută să dormi bine, deoarece relaxează corpul. Cantitatea de melatonină scade pe măsură ce îmbătrâneşti, de aceea este important ca persoanele în vârstă care au probleme cu somnul să consume alimente bogate în melatonină.

Laptele aduce şi el o cantitate de melatonină, dar şi de triptofan, un aminoacid care conferă o stare de somnolenţă. Mierea de albine are un efect relaxant.

2. Banană cu migdale

Când să le mănânci: cu 90 de minute înainte de culcare
Ce cantitate să mănânci: o jumătate de banană cu un pumn mic de migdale.

Bananele conţin magneziu şi potasiu, ambele fiind minerale esenţiale pentru un somn de calitate. Astfel că bananele sunt recomandate seara, în special dacă sunt combinate cu migdalele crude care au un conţinut bogat în potasiu şi triptofan care induce somnolenţa.

3. Orez cu boabe de fasole

Când să mănânci: la cină sau cu 4 ore înainte de culcare
Ce cantitate să mănânci: o jumătate de cană cu orez fiert şi o jumătate de cană cu boabe de fasole fierte.

Boabele de fasole au un conţinut bogat de magneziu, acid folic, potasiu şi vitamine din complexul B, toate cu rol important în corp şi care te ajută să dormi mai bine. Combinate cu orezul te ajută să adormi repede, deoarece conţine carbohidraţi care cresc glicemia şi apoi scade brusc, generând o senzaţie de somnolenţă.

4. Biscuiţi cu brânză

Când să mănânci: cu 30 de minute înainte de culcare.
Ce cantitate să mănânci: o felie de brânză şi 2-3 biscuiţi.

Biscuiţii din făină integrală şi brânza constituie o gustare potrivită pentru seară. Această combinaţie stimulează producţia de serotonină şi melatonină, ajutându-te să adormi repede şi să ai o noapte odihnitoare. Brânza este bogată în calciu şi triptofan care calmează organismul şi te ajută să te relaxezi.

5. Cartofi dulci cu verdeţuri

Când să mănânci: cu 90 de minute înainte de culcare.
Ce cantitate să mănânci: 1 cartof dulce mediu şi o jumătate de verdeţuri gătite.

Cartofii dulci combinaţi cu legumele cu frunze verzi (cum ar fi spanacul) asigură o cantitate însemnată de potasiu care asigură un somn de calitate pe timpul nopţii, dar te ajută şi să te trezeşti plină de energie pentru a face faţă solicitărilor din timpul zilei.
sursa: eva.ro