Lun10142019

Last updateMie, 18 Sep 2019 5pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

5 alimente care sunt mai sănătoase gătite

alimente-sanatoase-gatite-680x420Nu toate fructele și legumele sunt mai sănătoase crude. Vezi cinci alimente care îți fac mai mult bine când sunt gătite.

Unele fructe și legume sunt mai sănătoase gătite, pentru că structura lor celulară se descompune, iar nutrienții sunt absorbiți mai ușor în organism. Nu te gândi, însă, că această regulă se aplică și dacă prăjești aceste produse. Este important să le prepari într-un mod sănătoas, dacă vrei să beneficiezi de proprietățile lor.

Roșiile

Roșiile gătite conțin o cantitate mare de licopen, pe când cele crude îți oferă doar 4% din acest antioxidant. Licopenul scade riscul apariției bolilor de inimă și a cancerului, potrivit cercetătorilor.

Spanacul

Spanacul este plin de calciu, fier, magneziu și antioxidanți, iar când îl gătești, acești nutrienți sunt absorbiți mai ușor în organism. De exemplu, iei de trei ori mai mult calciu din frunzele preparate termic decât din cele crude.

Kale

Varza kale gătită la aburi este plină de fibre și te ajută să îți scazi colesterolul. Și cea crudă are acest efect, însă într-o măsură mai mică.
Morcovii

Morcovii sunt foarte buni pentru sănătatea ochilor, datorită nivelului ridicat de beta-caroten. Când îi consumi cruzi, însă, beneficiezi de o cantitate mai mică din acest antioxidant. În plus, morcovii sunt greu de digerat, dacă nu sunt gătiți.
Ciupercile

Ciupercile nu sunt doar mai sănătoase gătite, ci și mai sigure. Consumate crude, se digeră foarte greu și pot cauza probleme de sănătate. În plus, ciupercile au o structură celulară dură, iar când le gătești, nutrienții ajung în organism fără toxinele pe care le-ar putea conține.

sursa: unica.ro