Vi04162021

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Avion prăbuşit în Franţa: Posibile cauze ale tragediei aviatice din Alpii francezi

avion frantaAncheta referitoare la circumstanţele prăbuşirii avionului Airbus A320 în Franţa, în Alpi, aeronavă aparţinând companiei low-cost Germanwings, este la început. Una dintre cutiile negre a fost găsită, dar până la găsirea şi celei de-a doua şi la decriptarea lor, speculaţiile pe marginea cauzei care a dus la tragedie sunt din cele mai diverse.

Zborul 4U9525 s-a aflat la 11.500 de metri altitudine timp de trei minute înainte de a începe coborârea abruptă. În cazul în care cabina s-a depresurizat echipajul de zbor este instruit să-şi pună măştile de oxigen, înainte de a face orice altceva. Odată ce şi-au luat această măsură de siguranţă, piloţii încep o coborâre de urgenţă pentru a aduce aeronava la 4.200 metri altitudine.

Avion prăbuşit în Franţa. Decompresie lentă?

În cazul în care aeronava nu a reuşit represurizarea în mod corespunzător, iar piloţii ar fi putut suferi din cauza lipsei de oxigen, ei sunt instruiţi să recunoască semnele de hipoxie şi să acţioneze în consecinţă.

Cu toate acestea, în cazul zborului Helios 522, piloţii nu a acţionat la timp şi se crede că au murit din cauza lipsei de oxigen înainte avionul să rămână în cele din urmă fără combustibil şi să se prăbuşească.

Avion prăbuşit în Franţa. Terorism?

 Experţii aproape au exclus explozia unei bombe teroriste la mare altitudine în avionul care s-a prăbuşit în Franţa, pentru că în acest caz ar fi existat resturi ale aeronavei întinse pe o suprafaţă mai mare, cum a fost în cazul atentatului de la Lockerbie. O primă analizare a locului dezastrului sugerează că resturile avionului nu acoperă o suprafaţă mare.

Defecţiune mecanică sau a computerului ?

Anchetatorii vor afla dacă a fost o defecţiune mecanică sau una a computerului de zbor după decriptarea cutiilor negre ce înregistrează datele de zbor care măsoară informaţii despre viteza, altitudinea şi diverse setări ale calculatoarelor aeronavei.

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aeriană a emis recent o directivă de siguranţă pentru toate aeronavele Airbus A318-A321 după ce un avion al Lufthansa a intrat în picaj necontrolat în noiembrie 2014.

Una dintre cutiile negre înregistrează şi convorbirile din cabina de pilotaj. Aceasta este o piesă esenţială de probă, deoarece va arăta anchetatorilor ce se întâmpla înainte de dezastru şi ce manevre au făcut pentru a salva avionul.

„A320 este primul avion de linie care a folosit o carlingă digitală, comenzile piloţilor fiind transmise la avion doar prin intermediul unor sisteme electronice, fără legăturile mecanice clasice. În cazul unor defecţiuni ale calculatoarelor, echipajul ar fi rămas neputincios. La vechile avioane, tu erai în control. Tu erai pilotul. La avioanele moderne, câteodată devii pasager şi avionul zboară fără tine. Tu nu mai pilotezi avionul”, spune Michael Barr, expert în siguranţă aviatică la Universitatea Californiei de Sud.

Avion prăbuşit în Franţa. Eroare de pilotaj?

Cutiile negre vor ajuta şi la stabilirea faptului dacă piloţii au fost de vină pentru prăbuşirea avionului în Franţa. Dacă au luat deciziile corespunzătoare în caz de urgenţă. „Echipajul nu a semnalat controlorilor de zbor niciun fel de problemă, chiar dacă ar fi avut suficient timp pentru aşa ceva, spun experţii.

Avion prăbuşit în Franţa: Incident militar?

Unii experţi susţin că un avion militar italian ar fi interceptat un apel de urgenţă la ora 10.35, aproape de locul unde zborul 4U9525 ar început coborârea finală.

Anchetatorii ar trebui să stabilească rapid dacă această situaţie de urgenţă a fost o coincidenţă sau, eventual, a avut relevanţă pentru prăbuşirea avionului de pasageri.

Echipajul nu a semnalat controlorilor de zbor niciun fel de problemă, chiar dacă ar fi avut suficient timp pentru aşa ceva, spun experţii. „Nu au sunat deoarece au păţit ceva? Au pierdut oxigen? Sau cineva le-a făcut ceva rău? Sau au fost prea ocupaţi?”, adaugă Michael Barr.
După ce a traversat zone cu turbulenţe deasupra Mării Mediterane, avionul a intrat în spaţiul aerian francez, unde condiţiile meteo erau optime. Deasupra Alpilor Francezi, aparatul a intrat într-o coborâre abruptă ce a durat circa 8 minute, iar când a ajuns la o altitudine de circa 2.000 de metri a dispărut de pe radare la ora locală 10.53 (09.53 GMT), moment în care controlorul de trafic aerian a declarat stare de urgenţă.

sursa: adevarul.ro

Stiri mai vechi: