Dum09152019

Last updateMa, 03 Sep 2019 5pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Sănătate: 6 cele mai bune surse vegetale de acizi graşi omega-3

674595l-640x0-w-061993cfConopida şi varza de Bruxelles sunt două alimente pe care trebuie să le ai mereu în dietă, deoarece conţin grăsimi sănătoase şi substanţe anticancerigene.

Acizii graşi omega-3 sunt buni pentru articulaţii, piele, vedere, inimă, scad colesterolul rău şi îmbunătăţesc fertilitatea. Aceste grăsimi sănătoase au denumirea de acizi graşi esenţiali (omega-3, omega-6). "Acizii graşi esenţiali sunt implicaţi practic în toate funcţiile organismului: procesul inflamator, procesul de vindecare şi refacere, sistemul imunitar, circuitele neurale din creier, sistemul cardiovascular, sistemul digestiv şi cel reproducător şi mecanismul de pierdere a caloriilor", explică nutriţionistul britanic Gillian McKeith în cartea sa "Hrană vie pentru sănătate".

Ce beneficii aduc acizii omega-3?

  •     Te ajută să slăbeşti, scăzând pofta de mâncare şi accelarând arderea caloriilor;
  •     Reduc nivelul colesterolului rău;
  •     Întăresc sistemul imunitar;
  •     Hrănesc organele reproducătoare, pielea, părul, ţesutul osos;
  •     Ajută la buna funcţionare a creierului;
  •     Previn bolile de inimă şi diabetul;
  •     Îmbunătăţesc digestia;
  •     Previn alergiile şi artrita reumatoidă;
  •     Opresc dezvoltarea tumorilor canceroase;
  •     Ameliorează bolile de piele.

Cele mai bune surse vegetale de omega-3

Ştim că somonul, macroul, heringul şi anşoa au un conţinut ridicat de acizi graşi omega-3, însă avem şi alte surse vegetale în care găsim aceste grăsimi sănătoase. Iată care sunt acestea:

1. Conopida

Conţine omega-3, precum şi mult potasiu, magneziu şi niacină, nutrienţi care transformă conopida într-un remediu minune pentru sănătatea inimii. Pentru a-i păstra valoarea nutriţională este recomandat să găteşti conopida la abur şi să nu o laşi mai mult de 5-6 minute. Apoi se stropeşte cu zeamă de lămâie şi cu puţin ulei de măsline presat la rece.

2. Seminţele de chia

Sunt uşor de folosit şi poţi să faci o budincă delicioasă fără foc cu ajutorul lor. Seminţele de chia au un conţinut foarte mare de acizi graşi omega-3 şi absorb foarte mult lichid, formând o pastă gelationasă. Ca să prepari o budincă de chia amestecă 2 linguri cu seminţe de chia cu o cană de lapte vegetal şi lasă la înmuiat peste noapte sau câteva minute, după care serveşte cu fructe proaspete, nuci crude, seminţe crude, scorţişoară/cardamom/nucşoară şi miere de albine naturală.

3. Seminţele de cânepă

Nu conţin gluten, sunt o sursă valoroasă de acizi graşi omega-3 şi au un conţinut ridicat de proteine. Seminţele decorticate de cânepă pot să fie folosite peste orice salată, smoothie, cereale, iaurt sau orice mâncare ai găti pentru un plus de omega-3. Se păstrează în frigider pentru a preveni râncezirea lor.

4. Seminţele de in

Este una dintre cele mai bogate surse vegetale de omega-3 şi foarte uşor de folosit, ţinând cont de faptul că nu are un gust aparte. Foloseşte seminţele de in măcinate în smoothie-uri, peste cerealele integrale, în amestec cu iaurtul simplu sau înlocuieşte oul din reţetele de dulciuri coapte cu seminţe de in măcinate şi amestecate cu apă (pentru a înlocui un ou amestecă o lingură cu seminţe de in măcinate cu 3 linguri de apă, lăsând amestecul 5 minute pentru a forma o pastă gelatinoasă). Este recomandat să păstrezi seminţele de in măcinate într-un borcan închis ermetic şi pus la frigider pentru a preveni râncezirea lor.

5. Hummus

Pentru că are în compoziţia lui pastă de susan (tahina), hummusul este bogat în omega-3. Consumă-l la micul dejun sau la gustările dintre mesele principale alături de verdeţuri şi legume crude.

6. Varza de Bruxelles

O porţie de varză de Bruxelles aduce aproximativ 430 de miligrame de acid alfa-linolenic, adică mai mult de o treime din necesarul zilnic recomandat de National Academy of Sciences. Consumă varza de Bruxelles de câte ori ai ocazia, deoarece este foarte sănătoasă pentru inimă şi piele, însă mai conţine şi substanţe benefice care protejează corpul de cancer. Este recomandat să o prepari la abur timp de 5 minute pentru a-i păstra calităţile intacte.

sursa:eva.ro