Articole
Metoda cea mai simplă să verifici dacă trebuie să schimbi cauciucul uzat. Dezavantajele pneurilor „All Season”
- Detalii
- Categorie: Auto
- Publicat: Marți, 02 Iunie 2015 09:59
- Scris de Business Forum
- Accesări: 932
CIP-urile pentru verificarea anvelopelor de iarnă, cât şi pentru cele de vară au fost lansate în premieră în România, la Timişoara. Datorită dimensiunii reduse, aceste dispozitive se pot purta în portofel.
Criza economică îi determină pe români să cumpere de multe ori cauciucuri secon-hand, care par suficient de bune, însă nu mai sunt ca cele noi. Atât cei care cumpără anvelope folosite, cât şi cei care le-au luat noi însă le-au folosit deja o perioadă îndelungată trebuie să ştie când este timpul să schimbe cauciucurile. Dacă nu sunt suficient de atenţi, ei pot risca amenzi, dar pun în pericol şi circulaţia rutiera.
În urmă cu un an, reprezentanţii firmei germane Delticom AG au început la Timişoara distribuirea gratuită a CIP-urilor cu care se pot măsura adâncimile profilelor la cauciucuri. A fost o premieră în România care s-a extins apoi în judeţele Arad şi Sibiu.
“Cea mai bună metoda pentru determinarea gradul de uzură şi conformitatea pneurilor este măsurarea adancimii profilului anvelopelor. CIP-ul lansat de noi este un instrument util în acest sens. Şoferul poate să măsoare pe cont propriu adâncimea de profil sau să se adreseze unui specialist (service auto, vulcanizare). În România legea prevede o adâncime minimă de profil pentru anvelope de 1,6 milimetri, dacă anvelopele au o adâncime de profil mai mica, şoferul riscă amendă dar pune în pericol şi siguranţa rutieră”, a declarat Traian Pop, directorul Delticom.
In România, limita legală este de minimum 1,6 milimetri la cele de vară şi 4 milimetri la anvelopele de iarnă.
“Recomandăm însă schimbarea anvelopelor de vară dacă adancimea profilului scade sub 3 milimetri deoarece fiecare milimetru în minus de la adâncimea iniţială duce la o distanţă de frânare mai lungă, mai ales pe carosabil ud. De asemenea recomandăm şoferilor să verifice ocazional (odată cu presiunea din anvelope) şi starea acestora, dacă acestea prezintă tăieturi, ciupituri, gâlme sau alte deteriorări vizibile să se adreseze unui service autorizat”, a mai spus Traian Pop.
Cauciucurile “All Season”, variante de compromis
Şunt soferi care au optat pentru varianta de compromis numită anvelope “All season” trebuie să ştie că este o variantă mai ieftină pe termen scurt, nefiind nevoie de două seturi de anvelope (vara şi iarna), dar nu şi cea mai bună alegere.
“Trebuie ştiut că aceste anvelope All Season nu oferă aceeaşi aderenţă pe suprafeţe acoperite de zăpadă şi gheaţă ca o anvelopă de iarnă. De asemenea, pe timp de vară, aceste anvelope All Season se vor uza mai repede ca cele de vară, având aşadar o durată de viaţă mai scăzută”, a mai spus Pop.
CIP-urile cu care se pot măsura adâncimile profilelor la cauciucuri au indicator atât pentru verificarea anvelopelor de iarnă cât şi pentru cele de vară, nu sunt de unică folosinţă şi datorită dimensiunii reduse se pot purta în portofel. Interesant este că CIP-urile pot fi folosite şi la căruciorul de cumpărături de la supermarketuri (are dimensiunea unei monede de 50 bani).
sursa:adevarul.ro
Articole similare:
Stiri noi:
- Niciun autoturism parcat ilegal nu va mai putea fi ridicat de hingherii de maşini. Decizia, publicată în Monitorul Oficial - 17/07/2015 06:44
- Proiectul uimitor a trei studenţi din Braşov: dau examenul de diplomă cu o super maşină de curse construită de ei - 03/07/2015 07:14
- "Programul RABLA pentru angajati" la Dacia. Platile compensatorii ii fac pe 600 de salariati sa se bata pe 300 de plecari - 26/06/2015 06:52
- Despre "taxa Volkswagen" şi alte delicii - 15/06/2015 09:53
- Cum a ratat România al treilea mare producător auto - 04/06/2015 10:11
Stiri mai vechi:
- Un deputat vrea sa le dea carnet tinerilor de 16 ani. Pareri pro si contra despre sistemul "sofer minor, doar cu insotitor" - 27/05/2015 07:17
- Cât de utile sunt maşinile care se conduc singure - 26/05/2015 09:05
- Am testat Mazda6 cu facelift şi motor 2.2 SKYACTIV-D - Echilibrul perfect! - 25/05/2015 08:45
- Cel mai eficient Volkswagen Passat. Consumă mai puţin decât un smart fortwo - 22/05/2015 09:51
- Bicicletă de 20.000 de dolari de la Audi - 21/05/2015 09:14
- Mașinile germane domină piața vehiculelor de ocazie - 27/04/2015 08:55
- Se schimbă CODUL RUTIER: Maşinile înmatriculate în Bulgaria ar putea fi interzise după 90 de zile - 21/04/2015 07:03
- Service-urile vor să-și aranjeze monopol pe banii asiguraților - 03/04/2015 07:38
- Rabla 2015: 25.000 de tichete şi trei tipuri de eco-bonusuri, de la 750 de lei la 2.500 de lei - 01/04/2015 05:55
- Maşinile de care românii nu vor să audă. Nu s-a vândut nicio unitate - 31/03/2015 06:59
- Salonul Auto de la New York se deschide săptămâna viitoare - 26/03/2015 08:10
- "Prima maşină" nu este pentru oricine - 17/03/2015 07:53
- Transalpina, preluată de CNADNR. Şoferii vor putea circula pe cea mai înaltă şosea din ţară fără teama ca vor fi amendaţi - 16/03/2015 14:49
- Idioţenia impozitării auto - 09/03/2015 11:13
- RCA obligatoriu - ţeapa păgubiţilor. Inspectorii de la asigurări inventează maşini implicate în accident - 06/03/2015 08:16