Dum09222019

Last updateMie, 18 Sep 2019 5pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Fructele şi legumele care ne dau energie dacă le consumăm în timpul zilelor toride de vară - sfaturile specialiştilor

fructe si legumeVara este antimpul când, din cauza temperaturilor ridicate, ne simţim epuizaţi, moleşiţi, lipsiţi de vlagă. Pentru a nu avea asemenea probleme sau pentru a le combate în momentele când prezentăm asemenea simptome este indicat să folosim anumite alimente care ne pot revitaliza. În această categorie intră în special pepenele verde, cireşele, varza, roşiile sau castraveţii.

Temperaturile caniculare de vară duc la eliminarea din corp a unei cantităţi importante de vitamine şi săruri minerale prin transpiraţie. Pentru a compensa această pierdere se recomandă de către specialişti urmarea unei diete echilibrate. Alimentele ce pot fi incluse în această dietă se află la îndemâna oricui, pieţele de peste tot fiind arhipline în acest sens, iar preţurile – acceptabile. Vorbim despre alimente naturale ce conţin vitamina C şi A, dar şi săruri minerale precum fier, calciu, potasiu, fosfor, magneziu, iod.

 Printre alimentele naturale ce trebuie incluse în această ”dietă de energizare” pe timpul verii se află pepenele verde, cireşele, grapefruit, portocale, lămâi şi alte fructe de sezon. Binevenite sunt, totodată, şi sucurile naturale din fructele anterior amintite.

”Vara este anotimpul în care transpirăm natural cel mai mult. Pierdem multe vitamine şi săruri minerale în acest mod şi o soluţie pentru ne reface această cantitate poate consta în consumul anumitor fructe şi legume. De exemplu, roşiile şi castraveţii ar trebui consummate zilnic deoarece aduc cu sine o cantitate importantă de minerale şi vitamine foarte necesare în zilele caniculare. De asemenea, băuturile naturale sunt şi ele foarte importante şi ar fi bine să fie incluse în dieta noastră zilnică”, afirmă Ioana Popa, specialist în nutriţie din Slatina.

Roşiile au un nivel caloric scăzut şi conţin a cantitate importantă de vitamina C şi A, săruri minerale - fier, calciu, potasiu, fosfor, magneziu, iod. Castraveţii, extrem de bogaţi în apă – practic, conţin cea mai mare cantitate de apă dintre legume, reprezintă o sursă perfectă de vitamine pentru orice perioadă, de aceea sunt indicaţi a fi consumaţi oricând, nu doar vara. Astfel, din conţinutul acestora de vitamin, pot fi amintite cele din complexul B - B3, B9, B6, sau vitaminele A şi E. Alte legume ce nu ar trebui să ne lipsească din meniul zilnic pe timp de vară sunt fasolea verde şi galbenă, conopida, broccoli, dovleceii sau ciupercile.

Sucurile naturale din fructe proaspete sunt o altă alternativă perfectă pentru a ne recăpăta pofta de viaţă pe timpul verii. Fructele ce pot fi folosite în acest sens sunt pepenele roşu, pepenele galben, zmeura, căpşunele, afinele, cireşele, lămâile, zmeura, piersicile, merele etc.

O altă opţiune văzută ca băutură vitaminizantă este reprezentată de ceaiuri. Astfel, ceaiul verde cu gheaţă şi lămâie (aduce un aport însemnat de antioxidanţi şi vitamina C), ceaiul de sunătoare, de mentă, ceaiul de ghimbir, ceaiul verde.

 Alte băuturi cu adevărat răcoritoare indicate de specialişti a fi consumate vara şi care fac bine organismului sunt: apa plată, apa minerală, sucul proaspăt de grapefruit cu pulpă etc.

sursa:adevarul.ro

Stiri mai vechi: