Ma01212020

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

8 gesturi care nu te costă nimic și te fac mai fericit

gestTu când ți-ai acordat jumătate de oră numai și numai ție ultima oară? Când ți-ai făcut timp numai pentru tine, pentru ceea ce îți place? Când te-ai întrebat ultima oară dacă ceea ce faci zi de zi te încântă, te face realmente fericit (fericită) și dacă viața ta este așa cum ți-o imaginai în tinerețe?

Adevărul este că, de foarte multe ori, sub presiunea lucrurilor pe care le avem de îndeplinit, munca la birou, dusul și adusul copiilor de la școală sau grădiniță, gătit, cumpărături, curățenie, muncă extra luată acasă pentru orele de după culcarea copiilor etc., etc., nu mai avem timp pentru noi. Pentru ceea ce visam să facem și am amânat. O zi are 24 de ore și nici una în plus. Și în cele 24 de ore facem ceea ce trebuie făcut și ne lăsăm pe noi înșine la coada priorităților.

Cu toate acestea, sunt câteva chestii care pot fi făcute pentru a maximiza momentele de bine cu sine:

Trezitul de dimineață

Dimineața e intervalul când avem maximum de energie, de ce să nu folosim acele ore pentru persoana proprie? Cercetările arată că cei care se trezesc de dimineață sunt mai optimiști și mai discimplinați, duc la îndeplinire mai multe sarcini și în general, se simt bine în pielea proprie. Unul din cei mai faimoși matinali a fost Steve Jobs. El știa foarte bine potențialul creativ al orelor de dinainte de trezirea copiilor.

Meditează, stai tu cu tine

Încearcă să vezi dacă gândurile neliniștite ocupă prea mult spațiu mental, dacă ești prea stresat. Vezi dacă se justifică fricile. Încearcă să fii tu cel sau cea care le controlează, nu invers.

Sport, sport, sport!

Fie că alergi puțin prin casă ori că urci treptele până la etajul patru, ori că alergi la sală vreo oră, sportul e sfânt. Mișcarea, contrar a ceea ce se crede, nu îți ia din energie. Sportul este un izvor de endorfine și serotonină. Pe scurt, de veselie.

Învață să spui nu

…și să o faci fără a te simți vinovat pentru că refuzi. Să zicem că o colegă rămâne mereu în urmă și te roagă să o ajuți iar și iar pentur ca ea să ajungă să-și ia la timp copiii de la școală. E ok să o faci odată, de două ori. Când devine un obicei, invit-o politicos la o discuție și spune-i că și tu ai copii și, mai ales, găsiți soluții prin care fiecare să își facă treaba singur și până la capăt.

Caută bunătatea și fii tu însuți binevoitor

Lumea este un loc suficient de agresiv, nu e nevoie să îl facem și noi și mai și. Nu uita că, dacă te comporți cu răbdare și bunăvoință, dezamorsezi multe de reacțiile agresive ale altora. Fă acest experiment: data viitoare când cineva țipă la tine, uită-te atent la el, nu răspunde câteva secunde, și când o faci fă-o calm, calculat și blând. Ce se întâmplă?

Pune pe birou poze ale celor pe care îi iubești

Prietena ta cea mai bună, copiii… vederea celor dragi ne dă un plus de bine sufletesc. Fugi de singurătate, cultivă prietenia. Știai că senzația de singurătate crește riscul de boală? Prezența celor dragi ne reduce stresul. Chiar dacă îi vedem într-o fotografie.

Viața e o tragi-comedie. Să râdem de ea.

Adică are multe momente rele, dar și multe momente bune, când trebuie și râdem copios. Să le căutăm pe acestea din urmă, pentru că ele sunt bagajul nostru de energie pozitivă. Când ești relaxat și într-o stare bună, parcă toate problemele par rezolvabile, nu-i așa? Deci, între un film de groază și o comedie ieftină, alege comedia. Pe termen lung, e mai utilă.

Respiră adânc.

Respirația atentă și produndă reduce stresul. Ia încearcă. Serios. Gândește-te la ceva care te stresează, apoi respiră adânc de câteva ori. Ce simți? vezi mai multe...
sursa:libertatea.ro.

Stiri mai vechi: