Dum04112021

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Vijelia de afară îl mătură şi pe Cătălin Homor de la CNAIR

Vijelia de afară îl mătură şi pe Cătălin Homor de la CNAIRIarna a lovit în forţă România în aceste zile şi, ca de fiecare dată când apar fenomene meteo deosebite, descoperim că suntem nepregătiţi. În plină iarnă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ne face din nou o surpriză, evident neplăcută. Nicio autostradă din România, alea puţine pe care le avem, nu are contract de deszăpezire pe întrega sa lungime. De unde vedem că cei de de la CNAIR nu au auzit de proverbul românesc „vara sanie şi iarna car”.
 
Şeful CNAIR, Cătălin Homor, este ca şi schimbat din funcţie, surse din ministerul Transporturilor declarându-ne că acesta a fost deja exilat pe holurile ministerului, nemai având nicio atribuţie în conducerea companiei.  Schimbarea sa efectivă din funcţie va mai dura însă o săptămână-două, aşteptându-se mai întâi raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, după care se va convoca o Adunare Generală Extraordinară la CNAIR unde acţionarul majoritar va cere demiterea lui. „ Problema noastră în aceste zile a fost slaba coordonare la nivelul CNAIR. Există suficiente utilaje, dar ele au fost, din păcate, prost coordonate de CNAIR”, potrivit surselor citate. Pe de altă parte, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, condusă de Cătălin Homor, nu a încheiat contracte de deszăpezire în timp util pentru autostrăzi. Mai multe tronsoane din şoselele de mare viteză sunt neacoperite de contracte, aşa că deszăpezirea cade în sarcina CNAIR. La cum se desfăşoară însă acţiunea, mai degrabă am putea spune că deszăpezirea a fost la mila Domnului. Fără contracte de deszăpezire sunt şi secţiunile de drumuri naţionale Bucureşti-Sud, Târgovişte, Ploieşti, Arad, Râmnicu-Vâlcea şi Miercurea Ciuc. Cătălin Homor dădea însă asigurări în luna octombrie că în această iarnă nu vor fi probleme şi avea „aşteptarea ca toate direcţiile regionale să fie organizate cu utilaje, materiale şi personal deservent”. Aşteptare înşelată. Din experienţa anilor trecuţi CNAIR nu a învăţat nimic pentru că ceea ce se întâmplă acum pe şoselele noastre nu este o noutate. Nu mai departe de anul 2014, iarna a surprins CNAIR fără contracte de deszăpezire pentru multe secţiuni de drumuri naţionale. vezi mai multe...
sursa:jurnalul.ro

Stiri mai vechi: