Lun02192018

Last updateMa, 13 Feb 2018 1pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Google: Ajutarea presei, prin limitarea conţinuturilor gratuite!

google-restructuringGoogle va propune începând de luni noi instrumente în beneficiul editorilor de presă, încercând astfel să îi ajute să atragă mai mulţi abonaţi, în special prin limitarea conţinuturilor gratuite, în cadrul unei iniţiative ce vizează îmbunătăţirea relaţiilor dificile pe care grupul american le are cu industria presei, care se consideră \'furată\' pe internet.

'Cred cu adevărat că Google şi editorii de presă au un interes comun', a declarat Philipp Schindler, unul dintre directorii companiei americane, într-o conferinţă telefonică.

'Vrem să îi ajutăm pe editori să găsească noi cititori şi să îi transforme în clienţi plătitori', a continuat Philipp Schindler, insistând asupra faptului că 'noul model' propus reprezintă fructul unor discuţii îndelungate şi al unor teste desfăşurate în colaborare cu diverse companii de presă, precum The New York Times şi Financial Times.

Presa tradiţională se confruntă cu o serie de probleme financiare, pe care le impută, parţial, faptului că articolele sunt mult prea des accesibile în sistem gratuit pe internet, în special prin intermediul motoarelor de căutare şi al reţelelor de socializare.

Presa tradiţională pierde astfel venituri din publicitate, care sunt în mare parte captate pe internet, mai ales de companiile Google şi Facebook.

Încercând să atenueze aceste relaţii dificile, Google va permite grupurilor de presă să îşi aleagă numărul de articole cu acces gratuit, 'un eşantion flexibil', care va înlocui începând de luni sistemul actual.

Acest sistem, implementat în urmă cu peste 10 ani, impunea editorilor un minimum de trei articole gratuite pe zi pentru a fi referenţiaţi de Google.

'Piaţa informaţiei s-a schimbat radical' şi 'editorii sunt aceia care sunt cel mai bine plasaţi pentru a decide ceea ce le convine', a spus Richard Gingras, un expert în domeniul mediilor digitale.

Începând de luni, editorii vor putea să aleagă să nu permită internauţilor să aibă acces la niciun conţinut gratuit, dacă doresc acest lucru, au explicat reprezentanţii companiei Google, care recomandă totuşi presei să înceapă cu 10 articole gratuite pe lună pentru a atrage mai mulţi cititori.

Managerii de la Google au asigurat că rezultatele cercetătorilor şi testelor precedente nu favorizează conţinuturile gratuite mai mult decât cele plătite.

De asemenea, Google va facilita progresiv plata unui abonament, ideal 'printr-un singur clic', graţie conturilor Google şi Android, sistemul său de operare pe dispozitive mobile.

Sursa: capital.ro

Stiri mai vechi: