Articole
Autostrada-Fantomă: Înghiţirea a 10 milioane euro!
- Detalii
- Categorie: Servicii
- Publicat: Miercuri, 04 Octombrie 2017 10:04
- Scris de Business Forum
- Accesări: 934
Experţii în construcţii trag un semnal de alarmă cu privire la situaţia autostrăzilor care continuă să lipsească din România.
Master Planul Ministerului Transporturilor a rămas doar un vis frumos, iar cea mai controversată autostradă care încă nu a fost realizată, dar a înghiţit deja peste zece milioane de euro, doar pentru studiile de fezabilitate şi stabilirea traseului, este Piteşti-Sibiu.
După mai mult de zece ani în care nu s-a reuşit construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu, o simplă analiză a studiilor de fezabilitate şi a traseelor schimbate de mai multe ori arată că firmele care au lucrat la acest proiect au folosit aproximativ aceleaşi date, încasând banii de mai multe ori pentru aproape acelaşi luccru. Fostul ministru al Lucrărilor Publice, Nicolae Noica, a arătat, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţi ai CNAIR, MAI şi ai Ministerului Cercetării, că o simplă suprapunere a hărţilor traseelor propuse pentru această autostradă demonstrează că se poate vorbi chiar despre un plagiat.
„În anul 2015 s-a încheiat un contract cu asocierea SPEA – Tehnic pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pe autostrada Pitești – Sibiu. Au fost analizate şapte variante de traseu, patru dintre ele fiind foarte apropiate de cele cercetate anterior, iar propunerile 3,5,6 şi 7 au fost făcute la sugestia unor nespecialiști, avocați, reprezentanți ai unui ONG”, a spus Nicolae Noica.
Bugetare pentru soluţii deja respinse
Fostul ministru al Lucrărilor Publice a mai arătat că în studiile anterioare, alternativele 5,6 şi 7 nu au fost analizate, cunoscându-se harțile geologice din zonă, elaborate încă din anii 1982, și de situația catastrofală a liniei de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele, pe care variantele 5 şi 6 își suprapun traseul parțial. „Mă tot întreb dacă folosirea variantelor 1-4 nu reprezintă un plagiat. Studiul a rămas nefinalizat, consumându-se resurse și timp, și practic ajungându-se la o variantă de traseu apropiată de cea aprobată prin studiul de fezabilitate din 2008”, explică fostul ministru.
Pentru studiul de fezabilitate din 2015 al autostrăzii Piteşti-Sibiu s-au plătit opt milioane de euro, pe un traseu care reia lucrarea deja realizată în 2008, în valoare de două milioane de euro, cu un conţinut aproape identic.
SF-urile, făcute doar de firmele româneşti
În fața acestei situații care poate fi numită “20 de ani de studii de fezabilitate”, specialiştii în construcţii propun elaborarea unui act normativ guvernamental care să stabilească, între altele, elaborarea studiilor de fezabilitate de importanță strategică națională doar de firme românești agreate, în colaborare cu institutele de cercetare ale țării.
În aproape zece ani, din autostrada Piteşti-Sibiu s-au scos la licitaţie numai tronsoanele de capăt, 1 și 5, cele mai ușoare, cu mici modificări față de traseul inițial.
Sursa: jurnalul.ro
Articole similare:
Stiri noi:
- Lucrări de întreţinere pe drumul judeţean DJ 108C, pe sectoarele Mănăstireni – Ardeova şi Ardeova – DN1! - 13/10/2017 11:37
- Terenul viitorului Spital Regional de Urgenţă - Trecerea în domeniul public al Statului şi administrarea Ministerului Sănătăţii! - 12/10/2017 09:08
- Drumuri judeţene: Lucrări de marcaje rutiere! - 09/10/2017 09:22
- Reabilitarea şi modernizarea unor noi drumuri judeţene! - 06/10/2017 10:10
- Pata-Rât: Rezultatele ultimelor probe de laborator ale solului şi apei! - 04/10/2017 09:26
Stiri mai vechi:
- 7 Octombrie 2017: Închiderea traficului în zona Pieţei Unirii, pentru superspeciala Raliului Sibiului! - 03/10/2017 08:50
- În primele 9 luni ale anului, 36 de drumuri judeţene au beneficiat de lucrări de modernizare/întreţinere! - 02/10/2017 09:47
- Finalizarea lucrărilor de întreţinere pe drumul judeţean 103K Căpuşu Mare (DN1) – Agârbiciu – Dângău - Râşca! - 29/09/2017 10:20
- Finalizarea lucrărilor de asfaltare pe drumul judeţean 103H Bologa – Săcuieu, pe raza localităţii Bologa! - 26/09/2017 07:41
- Forţarea străinilor de a-şi muta fabricile din România, din cauza crizei de muncitori! - 26/09/2017 07:02
- USR Cluj susţine amenajarea Canalului Morii, de lângă Parcul Rozelor! - 25/09/2017 11:01
- Craiova: Zacaria dezvoltă Primul Parc Industrial Privat! - 22/09/2017 10:31
- Finalizarea lucrărilor de asfaltare pe drumul judeţean 107 T, pe raza localităţii Măguri-Răcătău! - 21/09/2017 11:27
- Emiterea Autorizaţiei de construire pentru staţia de osmoză inversă, ce va epura levigatul de la Pata Rât! - 21/09/2017 06:51
- Finalizarea lucrărilor de asfaltare, pe drumul judeţean Gura Râşca – Măguri Răcătău! - 20/09/2017 08:21
- Consiliul Judeţean Cluj: "Deblocarea drumurilor judeţene, după furtuna de duminică!" - 19/09/2017 08:22
- Intervenţii pentru degajarea drumurilor judeţene după furtună! - 18/09/2017 09:53
- Curăţarea pârâului Debren în perimetriul zonelor locuite! - 15/09/2017 10:31
- Eliberarea autorizaţiei pentru un sector al centurii de sud a Floreştiului, de către Consiliul Judeţean! - 15/09/2017 10:22
- Reabilitarea drumului judeţean care duce spre Barajul Drăgan-Floroiu! - 15/09/2017 07:51