Mie09182019

Last updateMie, 18 Sep 2019 5pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Maşini second-hand: Costurile reale ale achiziţionării şi rulării!

valoare-reziduala-masiniMio Technology, liderul pieței autohtone de dispozitive GPS, parte a companiei MiTAC International Corp., a analizat costurile reale ale achiziționării unui autoturism second-hand și vine în întâmpinarea șoferilor cu dispozitivele ideale pentru sporirea eficienței mașinii și siguranței în trafic.

Autoturismele second-hand reprezintă varianta optimă atât din punct de vedere financiar, cât şi prin prisma corelării cu factori precum calitatea mărcii achiziţionate. O astfel de investiţie ajunge, în medie, la 5.000 - 6.000 euro, însă, implică şi alte variabile, precum RCA, asigurare CASCO, impozit anual, rovinietă, dotările suplimentare, cheltuieli cu întreţinerea, dar şi locul de parcare.

Calculat în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii în corelaţie cu vârsta proprietarului, RCA-ul poate ajunge şi la 250 de euro. Spre exemplu, o persoană fizică sub 30 de ani, care deţine o maşină cu o capacitate cilindrică de peste 1.601 centimetri cubi, trebuie să plătească anual această sumă. Dacă aceasta optează şi pentru o asigurare CASCO, trebuie să aibă în vedere un cost suplimentar cuprins între 800 şi 1.000 de euro.

De asemenea, trebuie luat în calcul impozitul. Legislaţia în vigoare cere posesorilor de maşini înmatriculate sau înregistrate în România plata unui impozit anual, care se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului. Un proprietar al unei maşini care are o capacitate cilindrică între 1.601 şi 2.000 de centimetri cubi va trebui să plătească aproape 4 euro /200 cmc, deci un total de 32 de euro anual.


Pentru a putea circula fără probleme, rovinieta autoturismului atinge, pe toată durata unui an, o valoare de 28 de euro. Mai mult, fiecare maşină are nevoie de un loc de parcare, mai exact de încă o investiţie de aproximativ 5.000 de euro, realizată o singură dată, în cazul achiziţiei unui spaţiu de acest tip într-un complex rezidenţial nou. Alternativ, şoferii pot opta pentru un loc de parcare de reşedinţă, care poate ajunge la un cost de până la 50 de euro anual, la care se adaugă şi eventualele plăţi pentru parcarea în spaţiile special amenajate din oraşe, de 100 – 200 de euro pe an.

Nu în ultimul rând, şoferii se vor confrunta şi cu nevoia de a merge cu autoturismul în service, pentru revizia anuală, pentru care este necesară alocarea unui buget situat între 200 şi 500 de euro anual, la care se adaugă şi costul cu schimbarea cauciucurilor în funcţie de anotimp, de 300 de euro în medie, pentru achiziţie şi montare.   Mai mult, nu trebuie neglijat nici consumul de combustibil. În fiecare lună, un bucureştean face în medie două plinuri, aproximativ 90 de litri şi, la un preţ aproximativ de 1,15 euro /litru, suma ajunge la peste 100 de euro lunar, respectiv 1.000 de euro anual.

Sursa: capital.ro