Articole
Modalitatea în care devin internaţionale afacerile româneşti
- Detalii
- Categorie: Companii
- Publicat: Luni, 04 Decembrie 2017 15:10
- Scris de Business Forum
- Accesări: 883
Sunt IMM-urile româneşti pregătite să devină internaţionale? O companie de educaţie antreprenorială, Elite Business Women promovează deja de doi ani afacerile româneşti peste graniţele ţării.
Anul acesta, împreună cu INACO, duc antreprenoriatul feminin românesc la un alt nivel și au deschis porțile larg pentru toți oamenii de afaceri care vor să-şi ducă business-ul pe pieţele din Europa de Vest.
În cadrul mai multor conferinţe de networking, care deja au avut deja loc în Regatul Unit, Portugalia, Belgia şi Italia, antreprenoarele din România au avut ocazia să-şi promoveze afacerile, ideile de dezvoltare şi au încheiat parteneriate cu furnizori şi clienţi străini. Ultima întâlnire de internaţionalizare a avut loc în 23 noiembrie, la Bruxelles, sub denumirea Meet up by INACO & Elite Business Women, unde au fost fost aduşi la aceeaşi masă reprezentanţi ai mediului de afaceri belgian cu antreprenorii români, într-un exercițiu de networking şi debate.
“Pentru mediul de afaceri din Europa de Vest şi din Statele Unite, internaţionalizarea afacerii este lucru obişnuit, chiar necesar pentru dezvoltarea business-ului, iar România tocmai a prins gustul unor pieţe puternic dezvoltate, cu un comportament de consum bine definit. Cu toate acestea, există diferenţe majore de la o piaţă la alta, există reguli diferite, iar rolul acestor conferinţe, în care afaceriştii români se întâlnesc să discute punctual cu omologi de-ai lor britanici, portughezi, belgieni, italieni etc., este vital pentru dezvoltarea unor parteneriate durabile şi eficiente”, declară Bianca Tudor, preşedintele Elite Business Women şi co-organizatorul conferinţelor internaţionale de business şi networking.
Firmele românești adaptate la cerințele rigorilor Occidentale
“Firmele româneşti sunt interesate de ieşirea pe pieţele globale, sună ca o promisiune de câstig rapid, un termen exotic care atrage, însă, sunt oare pregătite pentru internaționalizare? Este o întrebare dificilă, dar răspunsul este mai mult spre “da” decât spre “nu”, dacă se respectă câteva principii de bază. Lucrăm cu peste 6.000 de afaceri româneşti în cadrul Elite Business Women și observ câteva lipsuri absolut vitale: prezența în online, printr-un website mereu actualizat cu informaţii utile, prezența în Social Media cu o strategie de comunicare a brandului personal și a brandului companiei, analiză de piaţă și poziționare în piață, strategie de internaţionalizare”, explică femeia de afaceri Bianca Tudor.
Ca răspuns la această nevoie, ELITE Business Women – comunitatea femeilor antreprenor din Romania – derulează, în 2017, programul “Media Kit pentru IMM-uri”. Proiectul de educaţie antreprenorială este iniţiat în contextul în care 56,3% dintre români au acces la Internet, Facebook a depăşit 9,6 milioane de utilizatori în România, iar promovarea în mediul online a devenit un “must-have” pentru orice companie. În egală măsură, programul Media Kit pentru IMM-uri este dublat de o puternică activitate offline, prin evenimentele de networking și antreprenoriat la nivel naţional și international.
7 întrebări pe care trebuie să le punem dacă ne dorim internaţionalizarea afacerii
1. Avem deja puse bazele unui brand al companiei?
2. Avem o strategie de comunicare a brand-ului în mediul Online?
3. Suntem într-un moment de profitabilitate a afacerii?
4. Există cerere pentru serviciile și produsele noastre în piețele pe care le targetăm?
5. Care sunt top 3 competitori în pieţele targetate?
6. Care este strategia de pozitionare în piață?
7. Ce resurse pot aloca acestui proces de internaţionalizare (financiare, umane) etc.
Articole similare:
Stiri noi:
- “Ziua porţilor deschise”, AJOFM Mureş - 13/12/2017 09:24
- Cum vrea TAROM să scape de pierderi? - 13/12/2017 07:18
- Peditel 1791 a preluat în primele 10 luni din 2017 peste 43.487 de apeluri - 08/12/2017 10:25
- ARACO a premiat Iridex pentru calitate în construcţii - 08/12/2017 08:27
- CLUJANA, un brand al Clujului de peste un secol, LA UN PAS DE ÎNCHIDERE sub ochii lui Alin Tişe! - 07/12/2017 11:00
Stiri mai vechi:
- „Noul produs al anului 2017” - Milestone XProtect Professional+ - 04/12/2017 12:42
- Atacurile ransomware vizează acum companiile - 04/12/2017 08:56
- Bosch doreşte extinderea pe o "piaţă care valorează miliarde" - 04/12/2017 07:37
- Asiguratorul CertAsig: crestere de 12% in primele 9 luni din 2017 - 29/11/2017 12:17
- Afla cine te asigură împotriva teroriştilor in România. - 28/11/2017 12:24
- TAROM: Catastrofă Financiară! - 07/11/2017 07:28
- Lucian Aldescu, DPD: "Clujenii au primit cu 10% mai multe colete"! - 02/11/2017 09:12
- IKEA: Posibilitatea construirii de locuinţe şi în marile oraşe din România! - 27/10/2017 11:54
- Munich Re - Anunţarea pierderilor financiare masive din cauza uraganelor! - 27/10/2017 06:39
- Încheierea formării celui mai mare proprietar de clădiri de birouri din România! - 06/10/2017 06:41
- Abandonarea unei companii cu active de sute de milioane! - 05/10/2017 06:49
- Compania Amazon: Posibilitatea cumpărării magazinului Carrefour! - 29/09/2017 08:14
- Graficul celor mai valoroase companii de tehnologie din lume! - 27/09/2017 08:40
- Companiile din România pe ultimele locuri din UE la utilizarea Internetului! - 11/09/2017 08:40
- ELKO Romania organizează ATEN Academy la Cluj - 24/08/2017 13:51