Lun08202018

Last updateMa, 14 Aug 2018 5pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Piaţa de publicitate va atinge valoarea de 459 milioane de euro în 2018

publicitate-onlineAgenția Initiative estimează că piața de media din România a crescut cu 11% anul acesta, iar în 2018 se va majora cu 13%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book. Această evoluție depășește ușor prognoza realizată la lansarea raportului, în luna iunie, când agenția anticipa o creștere de 10% în 2017.

Astfel, piaţa de media din România este aşteptată să atingă valoarea de 407 milioane de euro anul acesta, respectiv 459 milioane de euro în 2018.

Investiţiile în publicitatea TV au cunoscut o nouă evoluţie spectaculoasă în 2017, de 12% comparativ cu 2016, până la valoarea de 268 de milioane de euro. Cea mai mare rată de creştere o înregistrează piaţa radio, de 15% vs. 2016, până la valoarea de 23 de milioane de euro. Digitalul îşi continuă dezvoltarea, estimându-se că va atinge valoarea de 72 de milioane de euro anul acesta, cu 12% mai mult decât în 2016. De asemenea, a fost un an bun şi pentru piaţa de OOH, care ajunge la 29 milioane de euro în 2017, cu 5% mai mult decât în 2016. În schimb, publicitatea în presa tipărită îşi continuă evoluţia negativă, print-ul fiind singurul canal care scade anul acesta, cu 5% faţă de 2016, ajungând la 13,5 milioane euro.

Pentru 2018, agenţia Initiative estimează noi creşteri pentru TV (+15%, până la 309 milioane de euro), online (+13%, până la 82 milioane de euro), radio (+10%, până la 26 milioane de euro) şi OOH (+5%, până la 31 milioane de euro), în timp ce print-ul va continua să scadă tot cu aproximativ 5%.

În ceea ce priveşte cotele de piaţă ale acestor canale, în funcţie de veniturile nete din publicitate estimate pentru 2018, TV-ul va avea 67% (vs. 66% în 2017), digitalul – 18%, OOH – 7%, radio – 6%, iar print-ul – 2%.

La nivel global, incertitudinile determinate de evenimentele politice şi economice din mai multe pieţe importante (Brexit, noua preşedinţie din SUA, alegerile din Germania şi Franţa) au adus mai mult pragmatism în prognozele privind evoluţia pieţei de media. Astfel, potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte Initiative, investiţiile nete în publicitate au crescut anul acesta cu 4,1% şi se vor majora cu 5,2% în 2018. Online-ul şi TV-ul continuă să domine piaţa de media globală, cu cote de 41%, respectiv 35% în 2017. În 2018, TV-ul va scădea la o cotă de 34%, în timp ce digitalul va creşte la 44%. Rata de creştere cea mai accelerată va fi pentru digital (+13,4%), urmat de OOH (+3%) şi TV (+2,5%), fiind prognozate şi scăderi pentru radio (-1,8%) şi print (-10%).

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997. sursa: capital.ro

Stiri mai vechi: