Ma06192018

Last updateMa, 12 Iun 2018 6pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Cum a ajuns gama Dacia, în doar 13 ani, la vânzări anuale de 655.235 unități

new-dacia-dusterModelul Logan, primul din noua gamă Dacia, a fost lansat în 2004. De atunci, marca autohtonă deținută de grupul Renault a înregistrat succes după succes, ajungând în 2017 la 655.235 unități vândute în întreaga lume.

Vânzările Dacia s-au ridicat în 2017 la 655.235 unităţi, cu 12,2 % mai mult faţă de nivelul atins în 2016.  Din acest total, doar 43.262 de vehicule au fost cumpărate de clienţi români, restul de 611.973 vehicule fiind comercializate în alte state de pe întreg globul.

Cu 43.262 vehicule comercializate (+ 11,3% faţă de nivelul înregistrat în 2016) şi o cotă de 29% din vânzările de vehicule noi, Dacia s-a impus şi în 2017 drept lider detaşat pe piaţa din România. De altfel, conform oficialilor producătorului, acest rezultat este cu atât mai remarcabil, cu cât fiecare model al gamei Dacia şi-a menţinut poziţia de lider în segmentul său. Cu peste 16.200 de unităţi comercializate, ceea ce înseamnă aproximativ 40% din vânzările totale ale mărcii în România, Logan berlină continuă să fie cel mai popular model Dacia în ţara noastră.

Logan MCV a continuat să fie cel mai vândut model break din România (3.200 unităţi). Lansată la sfârşitul primului semestru din 2017, versiunea Stepway reprezintă deja un sfert din vânzările totale ale modelului Logan MCV. Sandero domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu peste 8.400 de unităţi livrate, se plasează pe locul al doilea în clasamentul pe modele. Merită semnalat faptul că peste 75% din clienţi au optat în 2017 pentru versiunea Sandero Stepway.

Prima generaţie a modelului Duster a realizat în 2017 un adevărat sprint reuşind să obţină, cu aproape 8.300 de unităţi comercializate, cea mai bună performanţă din întreaga sa carieră, înainte de a preda ştafeta noului Duster. Prezentat la Salonul de la Frankfurt, noul SUV Dacia a fost lansat în luna decembrie pe piaţa din România. În decurs de numai trei săptămâni au fost vândute 600 de unităţi, din care primele 100 de exemplare au fost comandate exclusiv online.

Cu peste 950 de unităţi livrate, din care 40% în versiune Stepway, Lodgy şi-a consolidat poziţia de lider în segmentul monovolumelor. Rezultate bune au fost înregistrate şi de modelele Dokker şi Dokker VAN - ambele, ca şi Lodgy, produse în Maroc - acesta din urmă reuşind să atingă, cu 3.371 de unităţi, cea mai bună performanţă de la lansarea sa în 2012.sursa capital.ro