Vi04202018

Last updateMie, 18 Apr 2018 3pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Piaţa de e-commerce din România va depăşi 3 miliarde de euro în 2018

14-15-e-commercePiaţa de e-commerce din România va depăşi, în 2018, valoarea de 3 miliarde de euro, după ce anul trecut suma a ajuns deja la 2,8 miliarde de euro, arată estimările PayU, furnizor global de servicii de plată pentru companii, publicate miercuri.


"Pentru anul trecut, estimările PayU arată că întreaga piaţă de e-commerce s-a ridicat la 2,8 miliarde euro, urmând ca pragul de 3 miliarde să fie depăşit în 2018. În ziua de azi este foarte uşor să creezi un magazin online la costuri accesibile şi să realizezi campanii de marketing eficiente prin care să ajungi la clienţi. Pentru a-şi menţine trendul ascendent de creştere a business-ului şi în 2018, comercianţii români ar trebui să ţină cont de o serie de trenduri globale, să fie pregătiţi pentru schimbările legislative şi să îşi adapteze ofertele pentru clienţii care devin din ce în ce mai riguroşi', susţine Marius Costin, manager de ţară al PayU România, citat de Agerpres.

Potrivit sursei citate, în 2018, comercianţii români trebuie să aplice noile schimbări legislative impuse de Uniunea Europeană, cum ar fi GDPR, noul regulament european privind protecţia datelor personale care va intra în vigoare şi în România începând cu data de 25 mai 2018. "Din acel moment, antreprenorii online vor trebui să obţină acordul specific pentru folosirea datelor cu caracter personal ale consumatorilor, aceştia din urmă putând să anuleze acest acord în orice moment. Printre altele, vor fi obligatorii păstrarea unei evidenţe a activităţilor de procesare a datelor cu caracter personal, informarea clienţilor cu privire la elaborarea de profile pe baza acestor date şi comunicarea scopului prelucrării acestor date", notează oficialii PayU.

În privinţa comerţului transfrontalier, un studiu recent arată că 55% dintre românii care cumpără online au achiziţionat deja produse de pe site-uri din alte ţări. De asemenea, peste 70% dintre cumpărătorii români care aleg varianta online de achiziţie optează să cumpere din afara ţării datorită ofertelor mai bune sau a brandurilor pe care nu le găsesc local, în timp ce 6 din 10 menţionează că preţurile mai accesibile sunt un factor decisiv în acest caz.

Pe de altă parte, conform specialiştilor, în 2017, cele mai recente instrumente tehnologice precum AI (inteligenţa artificială), AR (realitatea augmentată) sau VR (realitatea virtuală) au fost utilizate în principal de către marii jucători de pe piaţa de e-commerce, în special din domeniul FMCG.  sursa Capital.ro