Vi04162021

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home In Exclusivitate Exclusiv Interviuri Cum a ajuns iQuest să lucreze în Silicon Valley

Cum a ajuns iQuest să lucreze în Silicon Valley

IncreaseiQuest, companie care se găseşte între cei mai importanţi furnizori de servicii IT de pe piaţa clujeană oferă de 15 ani un portofoliu extins de soluţii software customizate celor mai mari societăţi din Europa şi SUA.  Business-ul se ridică la peste 22 mil. euro, iar compania reuneşte 500 de specialişti IT în 10 centre din ţară, din vestul continentului şi din vestitul Silicon Valley.

Cornelius Brody, CEO iQuest: Pentru mine e un eveniment cu iz melancoloic. Fondarea firmei în 1998 a fost cu ţelul de a crea o compania de softwear care să livreze soluţii de înalta factură tehnică spre vestul Europei. Suntem peste 500 de colegi. Am deschis birouri în 2005 la Brasov, în 2012 în Silicon Valley, în Sibiu, Craiova, Bucureşti şi la Zurich. Există mai multe tranduri în acest sector, printer care Big Data, ceea ce presupune extragerea valorii din date nestructurate. Alt trand e Machine to Machine (internet of trings). Puteţi de la distanţa, prin telefonul mobil să manevraţi alte obiecte. Iar un alt trand important e Cloud. Toate acestea duc la inovare. Avem Innovation Teams care, pe unul din aceste tranduri, inventează viitorul. E fundamentală tranziţia de la anii în care produceam softwear de calitate, către inovaţie. Competitivitatea unei firme româneşti depinde de gradul de inovare la care ajunge. Noi suntem în plin avânt în acest sens.

Printre clienţii cel mai importanţi pentru care iQuest vine periodic cu soluţi IT se numara branduri precum Ikea, Financial Times, Puma, Virgin Atlantic Airlines, Vodafone şi chiar Microsoft.

Thomas Wittig, Co-Chief Executive Officer (co-CEO) iQuest, a venit la conducerea companiei la începutul acestui an şi spune că e încântat de echipele pe care le-a găsit la iQuest.

Thomas Wittig, co-CEO iQuest:
Sunt trenduri în lumea în care trăim, în continuă mişcare, de la aplicaţii pe telefoanele mobile, la trandul Cloud, metode noi prin care se fac afaceri şi se manevrează lucrurile. Sunt interesat să văd ce rol poate juca iQuest în acest sector. Ne interesează startup-urile şi întreprinderile startup, deoarece reprezintă inovaţia. Auzim de la clienţi că au de ales, dar că e importantă pentru ei proximitatea cultura a businessului, felul în care sunt primiţi şi în care echipele lucrează. Loialitatea clienţilor e o temă importantă. Există o explozie de aplicaţii mai ales pe mobil, aşa că pentru companii e important să înţeleagă alegerea şi nevoia clientului pentru a menţine fidelitatea. Sunt încântat să lucrez cu aceasă echipă.Increase

Alexandru Tulai, Preşedintele Cluj IT Cluster şi Head of Business Consultancy iQuest:
În iQuest am responsabilitate în piaţa românească. Reamintesc că Cluj IT Cluster a fost fondat în ideea de a promova industria IT, fiind o asociaţie de business şi de a transforma Clujul într-un hub de inovare. iQuest a fost unul din promotorii Clusterului şi din susţinătorii de bază. Este vorba de responsabilitatea socială pe care iQuest o promovează astfel. Vreau să mulţumesc iQuest pentru suţinerea clusterului pentru transformarea comunităţii IT.

Tibor Molnar, Practice Lead SharePoint, este unul din cei mai vechi angajaţi ai iQuest şi îşi aminteşte cum a început şi cum a crescut această companie:
IQuest a fost o călătorie extraordinară timp de 14 ani. Eram proaspăt ieşit atunci din facultate, şi sincer era extraordinar de greu.  Proiectele au început să apară însă după câteva luni. După primele proiecte a început să crească firma şi numărul de angajaţi, dar au şi apărut clienţi precum Ikea. În câţiva ani aveam departamente şi clienţi mari. Atunci a apărut o perioadă, prin 2008, când mai mult de jumătate din firmă a rămas fară un client care a dat faliment. Nimeni nu a fost dat afară. Un alt moment important a fost deschiderea primului birou înafara clujului în Braşov. În cultura organiţaţională s-a investit foarte mult la nivel managerial încă de la început. E bazată pe valorile după care trăiesc angajaţii în fiecare zi. E sănătos să ai eşecuri pentru că te ajută să creşti, să înveţi. Am avut multe eşecuri, dar colegii pot veni oricând, fără teamă, cu iniţiative. În momentul actual e foarte importantă diversificare activităţii. iQuest are rezultate foarte bune în diversificare. Cu noii membrii în board lucrurile se vor schimba major.

iQuest are 5 centre în România în Cluj-Napoca, Braşov, Sibiu, Craiova şi Bucureşti şi 5 centre externe în Frankfurt, Gotheburg, Zürich, Budapesta şi Statele Unite (Palo Alto)

Cornelius Brody, CEO iQuest:
Nu măsuram profitabilitatea pe birou, deoarece există proiecte la care lucrează colegi de la mai multe birouri. Structurarea e la nivel de piaţă, şi business, spre ex de Microsoft solutions. Birourile dinafara ţării sunt orientate pe clienti, iar de anul trecut ne axăm pe delivery, însă aceşti colegi care lucrează şi ei în practice-uri.

Thomas Wittig, co-CEO iQuest vorbeşte şi despre colaborarea iQuest cu startup-urile.
Increase
Thomas Wittig, co-CEO iQuest: Există punctele roşii în inovare, startup-uri, unde găsim idei. Cluj e unul dintre ele, apoi vestul, lucrăm cu startup-uri din Silicon Valley, din Berlin, Zurich (unde comunitatea startup este îndrepatată şi pe biologie, ştiintele vietii, dispozitive medicale). Eligibilitatea si calitatea sunt apreciate de startup uri la iQuest. Nu achiziţionăm startup-uri. În Sillicon Valley oferim aceleaşi soluţii IT ca şi în celelalte centre.

iQuest se adresează unei game extinse de industrii precum telecomunicații, life sciences, servicii financiare, transport şi energie, înregistrând, în perioada 2010-2012, o creştere anulă medie de peste 35%.