Ma04132021

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home In Exclusivitate Exclusiv Interviuri Denisa Mihai explică ce reprezintă responsabilitatea socială a unei companii

Denisa Mihai explică ce reprezintă responsabilitatea socială a unei companii

IncreaseDenisa Mihai s-a alăturat companiei Avon Cosmetics România în 2010 în calitate de PR Asisstant preluând la nici un an coordonarea programelor sociale ale companiei de cosmetice, în ţata noastră. În 2012, în calitate de Corporate Social Responsibility Specialist, a demarat cel mai amplu și ambițios proiect din Campania de luptă împotriva cancerului la sân- Programul Național de Depistare Precoce a Cancerului la Sân.

Ce este, în concepţia AVON, responsabilitatea socială?

Denisa Mihai:
Responsabilitatea socială este o obligaţie pe care o companie o are, o obligaţie faţă de consumatori tăi, faţă de clienţii tăi, faţă de comunitatea pe care o deserveşte. Responsablitatea socială poate să fie de multe ori impusă, însă este de cele mai multe ori o cauză etică şi filanropică. Pot să spun că este o componentă de bază într-o companie pentru că 60% dintre oamenii care cumpără produsele au încredere în noi tocmai pentru că dezvoltăm proiecte sociale în România, pentru că suntem alături de femei. Angajaţii noştri sunt mândri că AVON lupă pentru cauze importante în România: cancerul la sân şi violenţa domenstică, două din cele mai importante probleme.

Care sunt ingredientele unei campanii sociale?


Denisa Mihai: Un prim ingredient foarte important într-o campanie socială sunt instrumentele de finaţare. Este simplu să dezvolţi o campanie socială fără să scoţi un ban în plus din buzunar sau din bugetul companiei. Poate cunoaşteţi legea sponsorizării, care vă permite să redirecţionaţi parte din impozitul pe profit datorat statului către programe sociale. Procedura este simplă, şi poate chiar dacă nu reprezintă o sumă foate mare, pentru un ONG e foarte importantă acestă donaţie.

Un alt element este reprezentat de voluntari. Pe mine personal, când eram în facultate, voluntariatul m-a ajutat enorm, m-a ajutat să mă dezvolt, m-a schimbat cu adevărat. Iar AVON a dezvoltat astfel de 8 centre de voluntariat în România. Acei voluntari nu lucrează pentru AVON, ei sunt acolo pentru oamenii din comunitatea lor, pentru că AVON le-a oferit un cadru în care ei se simt confortabil să meargă în comunităţi, să vorbească despre problemele importante ale femeilor.

Vorbeam de modalităţi de finanţare. În România, conform unui studiu făcut anul trecut de Ipsos, 3 din 10 români fac donaţii, fie că merg direct către fundaţii sau către corporaţii cum este AVON, sau ajută direct o persoană aflată într-o situaţie dificilă.

Cum se realizează un proiect de CSR?

Denisa Mihai: Bineînţeles că vine cu preocupări. Implicarea oamenilor este una din cele mai mari preocupări pe care le întâlnim, şi aici mă refer la echipa care dezvăluie programele respective şi la oamenii pe care vrei să îi ai aproape. De exemplu, AVON face donaţii de echipamente medicale, care depăşesc de cele mai multe ori sute de mii de dolari. Mergem către spitale publice, deoarece spitalele private sunt puţine în România şi nu ne interesează să ajungem în oraşe dezvoltate, ci în oraşe mai mici. Ne bazăm şi pe responsabilitatea directorilor de spitale, care ar trebui să se asigure că există specialişti care să lucreze cu aparatele primite şi că nu stau închise fără ca nimeni să beneficieze de ele, pentru că sunt aparate cumpărate din donaţiile femeilor din România pentru a servi la sănătatea lor.

Cum finanţează AVON cele două campanile sociale?

Denisa Mihai: Şi noi, chiar dacă suntem o companie mare, avem probleme de buget, astfel că nu ne permitem să finanţăm singuri astfel de campanii. De aceea am dezvoltate produse dedicate campaniilor: produse cu fundiţe roz, pentru campania de luptă împotriva cancerului la sân şi produse cu simbolul infinitului pentru campania împotriva violenţei domestice, care pot fi achiziţionate de către reprezentanţii sau clienţii noştri pentru a finanţa aceste campanii. AVON se obligă să doneze profitul obţinut din vânzarea lor pentru finanţare unor donaţii de echipamante medicale, programe de screening, sau centre de adăpost pentru femei aflate în situaţii de violenţă.

Ce ne puteţi spune despre cauză, într-o campanie socială?

Denisa Mihai: Cauza
este foarte importantă atunci când porneşti la drum într-o campanie socială. Trebuie să stai de vorbă cu oamenii tăi, să vezi ce îşi doresc, ce probleme au şi să găseşti acea cauză în care au încredere, alături de care ei vor să meargă mai departe. Dacă AVON, fiind o companie care se adresează femeilor, au lupta pentru tratarea râurilor din România, cu siguranţă femeile nu ar fi la fel de devorate precum campaniilor pe care le avem acum.

Este CSR un instrument de PR?

Denisa Mihai:
Am auzit spunându-se că CSR-ul este un alt instrument de PR, inventat de marile corporaţii pentru a deservi profitului lor. Eu consider că o campanie socială este în primul rand un profit pentru comunitate. Mulţi dintre cei care dezvoltă campanii sociale recunosc că în momentul în care faci un astfel de lucru aduci un beneficiu de imagine, de notorietate şi de încredere din partea clienţilor tăi, dar acest lucru vine şi cu un mare beneficiu pentru oamenii pe care îi ajuţi.

Câteva detalii despre programul de depistare precoce a cancerului la sân?


Denisa Mihai: Am lansat anul trecut un program naţional de depistare precoce a cancerului la sân, primul de acest gen şi foarte ambiţos, pe care l-am lansat în momentul în care ne-am dus către femei si le-am întrebat de ce au nevoie. Facem în fiecare an donaţii, campanii de informare, vorbim despre prevenţie. Ne-au spus însă că ele au nevoie de un control gratuit, pentru că în momentul în care donăm un aparat într-un spital de stat, nu au foarte uşor acces la el. Am mers apoi către medici şi ne-au spus că anul trecut 60 de mii de femei din România au beneficiat sau puteau beneficia de control gratuit, din milioane. 7 din 1000 de femei, restul trebuiau fie meargă într-un spital privat, să plătească 200 de lei, fie să îşi aştepte rândul într-un spital public. Am pornit la drum oferind 2500 de mamografii gratuite femeilor care completau un formular pe site-ul nostrum stopcancerlasan.ro. A fost mare surpriza să vedem că în nici două săptămâni şi jumătate erau înscrise 5000 de femei. Ne-am dat seama că nu puteam să acoperim toate cererile, pentru că peste 4500 de femei se încadrau criteriilor şi avea cu adevărat nevoie de ajutor. Astfel am făcut primul TELEDON  al unei corporaţii din România, care ne-a adus în 2 ore şi jumătate 63 de mii de euro. Cred că asta spune mult depre încrederea pe care românii o au în AVON. Peste 20 de mii de români au donat pentru programul nostru, al unei corporaţii.

AVON are donaţii în întreaga ţară, 7 centre oncologice şi peste 2 milioane de dolari donaţi pentru această cauză socială.