Ma05222018

Last updateJoi, 17 Mai 2018 2pm

Back Sunteți aici:Home Lifestyle Lifestyle News Sanatate Tinereţe fără bătrâneţe. Ce trebuie să facem ca să trăim mult şi bine

Tinereţe fără bătrâneţe. Ce trebuie să facem ca să trăim mult şi bine

tinerete fara batraneteDeşi nu s-a descoperit leacul pentru tinereţe fără bătrâneţe, există mai multe teorii care promit efecte spectaculoase. Iată câteva metode la îndemâna oricui

La capitolul viaţă lungă şi sănătoasă, japonezii au bătut toate recordurile. Nu sunt departe de ei nici grecii sau italienii. Studii făcute de-a lungul timpului au încercat să găsească explicații. Vi le prezentăm pe cele mai importante.

1. Nu mâncaţi tot din farfurie

Cercetătorul Dan Buettner, care a studiat longevitatea, spune că secretul japonezilor de a duce o viață îndelungată şi sănătoasă ar sta în faptul că se opreasc din mâncat atunci când se simt doar 80% sătui.

Şi oamenii de știință de la Universitatea St. Louis au confirmat teoria conform căreia, dacă mănânci mai puțin îmbătrânești mai greu. Într-un studiu din 2008, aceștia au descoperit că limitarea consumului de calorii scade producția de T3, un hormon al tiroidei care încetinește metabolismul și grăbește îmbătrânirea. „Cu cât consumăm mai multe calorii, cu atât ne mâncăm zilele mai repede. Omul poate prelucra un număr fix de calorii de-a lungul vieții. Cu cât ne consumăm mai repede caloriile, cu atât murim mai repede. Rația calorică pentru vârstnici este 25 de calorii per kilogram. Alimentele de tip fast-food, prăjiturile cu multe creme, sosurile grase și prăjelile conțin calorii de proastă calitate și sunt de evitat", este de părere specialistul în alimentație Gheorghe Mencinicopschi.

2. Alegeți cu grijă ce mâncați și ce beți

Sănătatea se menţine cu o com­binaţie de alimente. Bazaţi-vă pe legume și fructe cât mai colorate. „Aici intră gama antioxidanţilor, alimentele care luptă cu radicalii liberi, responsabili de îmbătrânire. Vorbim de legume și fructe cât mai colorate", explică medicul nutriţionist Luiza Pârvu.

Papaya, fructele de goji, cele de pădure, dar şi cele care conţin caroten precum dovleacul cu pigment portocaliu intens sunt adevărate arme împotriva îmbătrânirii.

„Ananasul este un caz aparte, pentru că are în compoziţia sa bromelină, o enzimă care purifică sângele şi reduce inflamațiile. Foarte bune sunt şi cerealele integrale, care n-au fost procesate şi au mai multe fibre. Ar trebui să facă parte din meniul celor ce ţin la siluetă, datorită senzaţiei de saţietate rapide, dar au şi rol protector împotriva cancerului de colon", dezvăluie nutriţionistul Luiza Pârzu pentru „Doctorul Zilei".

3. Faceţi mişcare regulat

Exerciţiile fizice zilnice reprezintă o adevărată sursă de tinereţe. Un studiu din 2008 a demonstrat că exerciţiile regulate de mare intensitate, precum alergatul sau ciclismul pot prelungi viaţa cu până la 5 ani, deoarece îmbu­nătăţesc sănătatea inimii, starea de spirit şi metabolismul.

Chiar şi exerciţiile moderate ca plimbările zilnice pe jos scad considerabil riscul bolilor de inimă.

4. Fără ţigări

Conform unui studiu recent, fumatul, alcoolul şi lipsa exerciţiilor fizice pot scurta viaţa cu până la 12 ani. Renunţatul la fumat este cel mai important lucru pe care îl poţi face pentru sănătate. Conform unui studiu publicat în Jurnalul American de Sănătate Publică, persoanele care renunţă la fumat înainte de 35 de ani îşi prelungesc viaţa cu aproape 6 ani.

Însă, niciodată nu este prea târziu să renunţi la acest obicei nesănătos. Cei care se lasă de fumat îşi cresc speranţa de viaţă şi previn apariţia bolilor, chiar şi în cazul în care au deja boli grave ale plămânilor.

6 alimente pentru longevitate

1.VINUL ROŞU

Un pahar pe zi prelungeşte viaţa şi are efecte miraculoase asupra arterelor. Cui nu-i place vinul, poate alege cafeaua ori ceaiul, pentru rezultate similare.

Cafeaua scade riscul diabetului de tip 2, în timp ce licorile din plante întăresc sistemul imunitar.

2.CRUDITĂȚILE

O dietă bogată în fructe şi legume garantează pierderea în greutate, însă cele mai recente studii plasează crudităţile pe primul loc în topul alimentelor cu efect de întinerire.

Afinele, spre exemplu, primesc o atenţie specială pentru meritul de a pune în mişcare memoria „înceată".

În realitate, toate fructele de pădure mustesc de antioxidanţi, o armă naturală împotriva îmbătrânirii şi bolilor grave precum cancer, Alzheimer, artrită sau osteoporoză.

Aceste fructe au mare trecere la femei, datorită conţinutului crescut de vitamina C, care dă pielii fineţe. Pentru o privire ageră, ca de vultur, e recomandat să consumăm spanac şi alte frunze verzi.

Cu cât mai intensă culoarea, cu atât mai bine. Pigmentul din verdeţuri acţionează asemenea unei protecţii oculare împotriva razelor ultra-violete, iar vitamina K contribuie la sănătatea oaselor.

3.PROTEINE „Light"

Trebuie să devină o etichetă a regimului alimentar după vârsta de 40 de ani, când începem să pierdem masă musculară. În timp, metabolismul încetineşte, ceea ce favorizează îngrăşarea şi, de aici, o întreagă serie de probleme. Toate astea pot fi evitate uşor, mâncând suficiente lactate şi carne (slabă de pui, curcan, vită) plus fructe de mare. În plus, proteinele sunt responsabile şi de fixarea calciului în oase. O femeie normo-ponderală are nevoie de 45 grame de proteine, iar un bărbat de 55 grame.

4.CEREALELE INTEGRALE

Ţin de foame celor care vor o siluetă de invidiat. Ovăzul, orezul brun, pastele integrale, toate sunt pline de fibre, ce reglează apetitul şi menţin glicemia la cote scăzute.

Mai multe cercetări din domeniul nutriţiei au scos la iveală beneficii secundare ale acestor cereale.

Produsele „integrale" oferă protecţie suplimentară împotriva diabetului, infarctului, cancerului de colon etc.

5.CIOCOLATA NEAGRĂ

Mâncată cu măsură, ciocolata neagră, plină de flavonoizi, reduce inflamaţia, menţine inima sănătoasă şi mintea alertă.

6.OMEGA 3

Se găseşte în peşte, dar şi în seminţe sau nuci. Acizii graşi din compoziţia fructelor de mare sunt de mare ajutor în reducerea inflamaţiilor cronice.

Mai mult, au puterea de a readuce zâmbetul pe buze. Grăsimile Omega 3 din peşte îmbunătăţesc activitatea într-o zonă a creierului responsabilă cu starea de spirit, mai spun medicii. sursa: doctorulzilei.ro