Dum10202019

Last updateMie, 16 Oct 2019 5pm

Back Sunteți aici:Home Lifestyle Lifestyle News Sanatate Dr. Oz: 9 metode simple ca să mănânci grăsimi sănătoase zilnic

Dr. Oz: 9 metode simple ca să mănânci grăsimi sănătoase zilnic

149443l-640x0-w-8b2f77ac Nucile, somonul, avocado, uleiul de măsline şi seminţele de in trebuie să se regăsească în dietă, deoarece conţin acizi graşi omega-3 cu efect benefic pentru corp.

Grăsimile sănătoase sunt importante în cadrul unei diete echilibrate. Nu te lăsa înşelată de faptul că se numesc grăsimi pentru că ele acţionează cu totul altfel asupra siluetei spre deosebire de grăsimile saturate care provin din produsele de origine animală.

Există mai multe tipuri de grăsimi: grăsimi simple şi grăsimi complexe. Grăsimile simple sunt de două feluri: grăsimi saturate (care conţin o cantitate mare de acizi graşi saturaţi şi la temperaturi scăzute - la frigider - sunt solide) şi grăsimi nesaturate care conţin o cantitate mare de acizi graşi nesaturaţi (care chiar la temperaturi scăzute sunt lichide sau tartinabile).

Din grupul grăsimilor nesaturate fac parte şi acizii graşi esenţiali (Omega 3 şi Omega 6, care nu pot fi sintetizaţi în organism). Acestea au o importanţă majoră pentru organism şi trebuie să avem grijă să le includem în alimentaţie în cantităţi suficiente.

Oz pentru a introduce aceste grăsimi în meniu

1. Optează pentru ulei în loc de unt

Dacă o reţetă necesită puţin ulei pentru a căli rapid alimentele, Dr. Oz recomandă folosirea uleiului de rapiţă şi de soia. Este de preferat să alegi uleiurile vegetale care au omega-3 în defavoarea untului care conţine grăsimi nesănătoase.

2. Mănâncă zilnic un sfert de avocado

Acest fruct nu este numai bogat în grăsimi sănătoase, ci asigură şi un plus de fibre şi acid folic, explică specialistul. De asemenea, fiind bogat în grăsimi bune mononesaturate, avocado ajută şa o absorbţie mai bună a licopenului şi betacarotenului din roşii, spanac şi morcovi. Adaugă câte un sfert de avocado în salatele de crudităţi, peste omleta cu verdeţuri sau în smoothie.

3. Consumă seminţe de in măcinate

Sunt bogate în fibre şi acizi graşi omega-3, favorizând o bună digestie şi menţinând astfel nivelul optim al colesterolului. Presară câte o lingură de seminţe de in măcinate peste terciul de ovăz de la micul dejun sau în smoothie şi salate de crudităţi. Poţi să foloseşti şi uleiul de in pentru salate.

4. Alege nucile româneşti

Au un conţinut mare de grăsimi omega-3, proteine, antioxidanţi, mangan şi cupru.
Un pumn mic de nuci consumat zilnic aduce numai beneficii asupra sănătăţii. Foloseşte-le ca gustare între mesele principale, peste terciul de ovăz de la micul dejun sau în salatele de legume.

5. Consumă migdale crude

Şi acestea au un conţinut ridicat de acizi graşi omega-3 şi vitamina E, asigurând corpului energie. Nu ezita să consumi un pumn mic de migdale crude ca gustare între mesele principale. Sau poţi să prepari unt de migdale pe care să-l consumi pe felii de măr sau o felie de pâine integrală prăjită.

6. Alege păstrăv sau somon la cină

Sunt peşti cu un conţinut mare de grăsimi sănătoase, asigurând în acelaşi timp şi proteine de calitate. Astfel nu vei avea probleme cu nivelul ridicat al colesterolului rău şi nici cu trigliceridele. Consumă peştele simplu alături de legume proaspete sau gătite cât mai simplu.

7. Alege untul de nuci

În loc să alegi crema de brânză sau untul de vacă la micul dejun, Dr. Oz îţi recomandă să optezi pentru 2 linguri de unt de migdale, arahide sau caju. Acestea au un conţinut ridicat de grăsimi bune şi fibre care ajută la digestie.

8. Consumă zilnic câteva măsline

Ştim că uleiul de măsline este o sursă bună de grăsimi sănătoase, însă nu trebuie să uiţi nici de măsline. Consumă-le în cantităţi mici la micul dejun alături de un toast cu humus şi avocado sau la prânz în salata de crudităţi sau peste o porţie de paste cu verdeţuri şi usturoi.

9. Alege seminţele crude la gustări

Seminţele de floarea-soarelui, dovleac şi susan asigură grăsimi sănătoase şi proteine, fiind ideale ca gustare între prânz şi cină. Amestecă un pumn mic de mix de seminţe cu un iaurt simplu sau presară-le peste o porţie mică de salată de fructe.  

sursa: eva.ro