Metode de renunţare la fumat. Opt sfaturi utile ca să scapi de ţigări

renuntat fumatÎn ultimii ani, potrivit statisticilor, tot mai mulţi fumători încearcă să se lase de ţigări. Specialiştii spun că foarte greşit e să te laşi de fumat treptat.

 Iată câteva sfaturi utile, metode de renunţare la fumat, trucuri care vă pot ajuta să scăpaţi de obsesia fumurilor şi ţigărilor:

Economiseşte banii. În fiecare zi, banii pe care i-ai fi dat pe ţigări pune-i deoparte, poate chiar într-o puşculiţă. S-ar putea să ai o supriză la sfârşitul lunii când vei vedea câţi bani ai economisit.

Apucă-te de mişcare. Se spune că efectele renunţării la fumat se văd imediat, chiar din primele zile. Chiar dacă eşti ceva mai sedentar, 30 de minute de alergare în parc îţi vor da aripi. Vei vedea imediat cât de bine respiri în timp ce alergi şi că nu mai oboseşti atât de repede ca atunci când fumai. Bineînţeles, acest efect te va întări din punct de vedere psihologic în lupta cu dependenţa de ţigări.

Eşti fericit? E momentul să te laşi de fumat. Specialiştii recomandă să aplici o metodă de renunţare la fumat atunci când eşti supărat sau în depresie, ţi-ar fi mai greu decât atunci când eşti într-o perioadă mai bună a vieţii.

Bomboanele mentolate, excelente în metodele de renunţare la fumat. Gustul mentolat diminuează nevoia de a inhala fumul ţigărilor. De aceea, atunci când vrei să fumezi o ţigară e bine să ai la îndemână o bomboană mentolată.

 Paharul cu apă. Unii specialişti îţi recomandă să-ţi imaginezi faptul că apa elimină toate toxinele ţigărilor. Însă dacă bei câte o gură de apă s-ar putea să înlocuiască şi gestul de a duce ţigara la gură.

Boabele de struguri te ajută să duci la capăt o metodă de renunţare la fumat. La fel ca şi paharul de apă, boabele de struguri ar putea înlocui gestul de a duce ţigara la gură. În plus, strugurii au şi foarte mulţi antioidanţi, iar fructele, în general, reduce pofta de fumat.

Guma de mestecat. Se spune despre gustul gumei de mestecat că împrospătează respiraţia şi scade pofta de fumat. Alegeţi o gumă fără zahăr, cu aromă de mentă.

Plasturele antifumat. Dacă perioada sevraj este destul de grea pentru dumneavoastră şi fizic vă simţiţi foarte rău, puteţi apela pentru o perioadă foarte scurtă şi plasturele antifumat. Însă nu toţi specialiştii recomandă plasturele antifumat, întrucât nu ar înlătura în total dependenţa fizică de fumat şi ar fi o substituţie a nicotinei.

 Metode de renunţare la fumat. Efectul ţigării asupra inteligenţei

 Un studiu recent publicat în Molecular Psychatry arată că pierderea de materie cenuşie din creierul fumătorilor este mai rapidă decât la nefumători. Cercetarea a fost realizată de o echipă de specialişti canadieni.

Aceştia au studiat în jur de 500 de septugenari, din care 36 fumători şi 223 foşti fumători. Cercetătorii au ajuns la concluzia că există o legătură între fumat şi accelerarea rapidă a subţierii cortexului cerebral, în care se află materia cenuşie. De asemenea, la cei care au renunţat la fumat s-a observat daptul că scoarţa cerebrală s-a „recuperat” parţial, însă a fost nevoie de o perioadă fără fumat de peste 20 de ani.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, fumatul ar putea deveni principala cauză de morbiditate şi mortalitate din lume. În prezent există în jur de 1,1 miliarde de fumători în întreaga lume. Statisticile mai arată că 30% dintre adulţi sunt fumători şi ucide şase persoane la fiecare minut, iar un fumător din patru moare din cauza unei maladii cauzate de tutun.

sursa:adevarul.ro

Articole similare:

Stiri noi:

Stiri mai vechi: