Mie09182019

Last updateMie, 18 Sep 2019 5pm

Back Sunteți aici:Home Lifestyle Lifestyle News Sanatate Dieta care reduce riscul de cancer: ce şi cât să mănânci pentru a te feri de ucigaşul secolului 21

Dieta care reduce riscul de cancer: ce şi cât să mănânci pentru a te feri de ucigaşul secolului 21

dieta cancerCeea ce mănânci nu îţi influenţează doar greutatea ci şi starea de sănătate. Potrivit specialiştilor, alimentele toxice cresc riscul de cancer. O treime din totalul cazurilor de cancer sunt cauzate de alimentaţie, greutatea corporală excesivă şi sedentarism, arată cel mai recent raport al instituţiei American Cancer Society.

Deşi studiile ce privesc legătura dintre dietă şi cancer sunt neconcludente, fundaţia World Cancer Research şi Institutul de Cercetare în domeniul Cancerului din America recomandă câteva schimbări în alimentaţie pentru a reduce la minimum riscul de probleme de sănătate, inclusiv cancerul.

Mănâncă fructe, legume şi cereale integrale

Plantele sunt bogate în micronutrienţi precum flavonoidelele şi carotenoidele, care au efect antioxidant şi protejează celulele. În acelaşi timp, aceştia previn apariţia inflamaţiilor, cauza numărul unu în formarea tumorilor maligne.

Asemenea celulelor sănătoase, celulele maligne au nevoie de nutrienţi pentru a se dezvolta. Cu cât le hrănim mai des cu junk food, dulciuri şi alimente super procesate, acestea se vor mări şi vor determina extinderea cancerului. În schimb, fructele, legumele, condimentele, ceaiurile, cafeaua, vinul, peştele şi lactatele stopează proliferarea tumorilor canceroase.

Usturoiul, roşiile, broccoli, conopida, ceapa roşie, merele, papaya, grepfrutul, scorţişoara şi dovleacul se numără printre alimentele cele mai protectoare ale organismului. Multe substanţe benefice din aceste alimente se găsesc în coaja lor, aşa că încearcă să le consumi întregi, fără a le decoji.

Fibrele, foarte importante

Cerealele integrale, fasolea, mazărea, lintea, fructele şi legumele rădăcinoase, cum ar fi ţelina, păstârnacul, morcovul, asigură organismului necesarul de fibre de care are nevoie pentru o digestie sănătoasă şi o detoxifiere corectă. De asemenea, produsele alimentare din soia pot reduce riscul de cancer mamar, datorită conţinutului de fitoestrogeni.

Ce să eviţi

Carnea roşie, alcoolul şi lactatele cu conţinut crescut de grăsime trebuie evitate sau reduse cantitativ. Cercetările arată că lactatele în exces sunt asociate cu un risc crescut de cancer de prostată, în timp ce alcoolul se face vinovat de cancerul de ficat, de sân şi de stomac. Carnea roşie, pe de altă parte, este bogată în grăsimi saturate, care favorizează instalarea cancerului cde colon.

Ţine cont de mărimea porţiilor

De asemenea, nu este suficient să ţii cont CE mănânci, ci şi CÂT mănânci, deoarece obezitatea este un factor de risc major în apariţia tuturor tipurilor de cancer. Potrivit National Cancer Institute, kilogramele în plus sunt asociate cu un risc crescut de cancer de sîn, de colon, endometrial, de esofag şi pancreatic.

Nutriţioniştii recomandă să micşorăm porţiile de mâncare şi să mâncăm doar o treime din cât ne dictează pofta. În plus, este indicat să mâncăm cât mai lent pentru a ne sătura mai repede. Este dovedit ştiinţific faptul că perioadele de post, care presupun restricţie calorică, înfometează tumorile canceroase şi cresc speranţa de viaţă.

sursa:adevarul.ro

Stiri mai vechi: