Joi01232020

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home Business Business News Companii Cum este împărţită piaţa comerţului alimentar în România şi ce strategie au cei care fac jocurile

Cum este împărţită piaţa comerţului alimentar în România şi ce strategie au cei care fac jocurile

shopping 69424700Consumatorii români se pot bucura încă de efectele benefice ale competiţiei acerbe pe piaţa comerţului alimentar. În ultimii trei ani, cei care şi-au continuat expansiunea în mod organic de abia au câştigat un punct cotă de piaţă, Selgros a pierdut din clienţii persoane fizice, iar Auchan, cu cele 20 de magazine Real preluate de la Metro Grup, nu a câştigat decât 2 puncte pe piaţa estimată la 9,7 milioane de euro.

Privind din perspectiva cotelor de piaţă, comerţul alimentar din România pare a fi încremenit în timp. Puţini sunt jucătorii care au reuşit să tulbure timid apele pe această piaţă unde liderul pieţei, Kaufland, face legea de mulţi ani şi continuă să rămână la o distanţă confortabilă de urmăritorul clasat, Carrefour. Cu toate acestea, pragul de 20% de la care specialiştii în concurenţă consideră că ar putea apărea probleme de poziţie dominantă, în cazul unor noi tranzacţii, nu este atins de niciunul dintre marii jucători.

Potrivit unei cercetări de piaţă furnizate ECONOMICA.NET de PMR Consulting, o companie de cercetare şi analiză de piaţă anglo-americană cu expertiză pe 25 de pieţe din Europa Centrală şi de de Est, cea mai mare cotă din total comerţ alimentar din România o are Kaufland, care controlează, conform estimărilor pentru 2015, 13% din piaţă. Este un procent câştigat de companie anul trecut când, în urma unor investiţii estimate de ECONOMICA.NET la aproximativ 100 de milioane de euro, a inaugurat 13 unităţi la nivel naţional, ridicând numărul total al hipermarketurilor operate la 102 şi cota de piaţă cu un punct, faţă de 2013. Anul acesta, compania a inaugurat doar două magazine, la Constanţa şi Sibiu, ultima inaugurare având loc zilele acestea.

De altfel, până acum, Kaufland este o veritabilă poveste de succes în peisajul autohton. Este  singurul jucător care a reuşit să depăşească doi mari competitori, Metro şi Carrefour, deşi a intrat pe piaţă cu cinci şi respectiv patru ani ani după aceştia. Kaufland a devenit astfel lider de piaţă în şapte ani de la intrarea în România, după ce a devansat Metro în 2011 şi Carrefour, un an mai târziu. vezi mai multe...

sursa: economica.net