Mie10182017

Last updateMie, 18 Oct 2017 1pm

Back Sunteți aici:Home In Exclusivitate Exclusiv Interviuri Lorand Soares Szasz: IMM-urile din România au probleme de echipă, productivitate și marketing

Lorand Soares Szasz: IMM-urile din România au probleme de echipă, productivitate și marketing

935a4d7e-5065-44e8-9602-f3b737f57ed5Cea mai mare provocare a afacerilor mici și mijlocii din România este echipa. Locurile doi și trei sunt ocupate de productivitate și marketing. Acestea sunt statisticile oferite de expertul în creștere accelerată a IMM-urilor, Lorand Soares Szasz. Studiul s-a făcut pe un eșantion de 2.098 proprietari de afaceri mici și mijlocii din România și a durat patru ani de zile.

Din cei peste 2.000 de antreprenori, 58% au între 1 și 10 angajați, în timp ce 3% au între 101 și 500 de angajați. 47% din aceștia dețin sau conduc business-uri cu cifre de afaceri de până la un million de euro.

Cine sunt acești oameni de afaceri?

Cei 2.098 de antreprenori sunt membri unei comunități online de educație antreprenorială ce durează șase luni de zile.

,,Avem companii la început de drum, dar și companii cu experiență. Consider că problemele sunt aceleași, însă nuanțele sunt diferite. De pildă, pentru o companie mica orice salariu reprezintă o sumă importantă din totalul încasărilor. Așa că antreprenorilor le este greu să găsească acei angajați care să fie profitabili. În cazul companiilor de peste 50 de angajați, provocarea este găsirea acelor metode de motivare și monitorizare a echipelor care să funcționeze. Sunt companii care au nevoie de sisteme care să servească acestui scop”, a precizat Lorand Soares Szasz.

Din totalul acestor companii, cele mai numeroase activează în comerțul cu amănuntul și ridicata, în timp ce domeniile ,,codașe” sunt: extracția mineralelor, exploatarea forestieră și producția vegetală.

Algoritmi de ,,diagnosticare” a afacerii

Identificarea provocărilor în afaceri este asemănătoare procesului de diagnosticare a unui pacient. Presupune 100 de întrebări din toate ariile unei afaceri și, pe baza unui algoritm, rezultă domeniile forte, dar și cele problematice ale unei afaceri. Sistemul a fost adus din Portugalia unde este folosit de consultații în afaceri.

,,E matematic. Exisă un algoritm, dar și un grafic la finalul diagnosticului care îți arată exact care sunt punctele tari și cele slabe ale unei afaceri”, completează Lorand Soares Szasz.

Deschiderea la schimbare

,,Este excelent că avem instrumente prin care putem să identificăm exact problemele unei afaceri, însă acesta este numai un aspect al întregii probleme. În momentul de față, deschiderea la schimbare este de 65-70%.” explică Soares Szasz.

Mulți antreprenori înțeleg rațional unde au îmbunătățit în firma lor, însă mentalitatea lor încă nu este pregătită să facă schimbări majore este concluzia la care a ajuns Lorand Soares Szasz.

Cine este Lorand Soares Szasz?

​Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciați speakeri și antreprenori români la ora actuală. Este expert în creșterea accelerată a IMM-urilor, colaborează cu traineri internaționali și lucrează constant la educarea proprietarilor de afaceri mici și mijlocii din România.

Este singurul roman format în cea mai mare firmă de coaching din lume.

Stiri mai vechi: