Sam12162017

Last updateJoi, 14 Dec 2017 11am

Back Sunteți aici:Home Business Business News Servicii Serviciul de sfat medical gratuit ALOPEDI a împlinit doi ani de activitate

Serviciul de sfat medical gratuit ALOPEDI a împlinit doi ani de activitate

alopediALOPEDI 0364-917, serviciul gratuit de sfat medical telefonic de urgență al Spitalului de Copii Cluj-Napoca din subordinea Consiliului Județean a împlinit doi ani de activitate.

În acest interval de timp, nu mai puțin de 21.096 de părinți au primit sprijin prin intermediul sfatului telefonic oferit de medicii Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii, respectiv recomandări cu privire la îngrijirea la domiciliu a copilului bolnav și la momentul în care acesta are nevoie de evaluare medicală față în față, în cadrul serviciilor de urgență.  
„Felicit întreaga echipă ALOPEDI care cu dăruire și profesionalism vine în sprijinul copiilor și al părinților clujeni, asigurând-o de întreg sprijinul Consiliului Județean. Siguranța pe care le-o conferă părinților prin sfaturile calificate oferite telefonic precum și confortul dat de faptul că nu mai trebuie să-și aducă copiii în Unitățile de Primire a Urgențelor, de multe ori suprasolicitate, sunt câștiguri certe pentru comunitatea clujeană și nu numai” a afirmat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.

În ceea ce privește frecvența apelurilor serviciului de sfat medical telefonic ALOPEDI 0364-917, s-a constatat o creștere considerabilă a numărului acestora. Astfel, numai în primele cinci luni ale acestui an creșterea a fost de 50% comparativ cu același interval al anului 2016, respectiv 4.929 de apeluri în 2017 comparativ cu 3.277 de apeluri în perioada ianuarie–mai 2016. Totodată, demn de apreciat este și faptul că, deși numărul apelurilor a crescut semnificativ, procentul copiilor care au putut fi îngrijiți exclusiv la domiciliu, doar urmând recomandările medicului de gardă de la ALOPEDI, s-a menținut constant, la 68,8%, astfel încât doar pentru opt copii a fost solicitată intervenția la domiciliu a Serviciului de Ambulanță. Referitor la simptomele care au determinat efectuarea apelului prin intermediul serviciului ALOPEDI, cele mai frecvente cazuri au fost cele de febră, respectiv 962 de apeluri, urmate îndeaproape de problemele respiratorii, cu 860 de apeluri.
Edificatoare în acest sens este și perioada minivacanței de Rusalii când, în intervalul 1-5 iunie, ALOPEDI 0364-917 a fost solicitat de 192 de părinți. Dintre aceștia, 140 au beneficiat de recomandări la domiciliu și doar 52 dintre copii au necesitat evaluare medicală față în față, în cadrul serviciilor de urgență. Principalul motiv pentru care părinții au apelat serviciul de sfat telefonic ALOPEDI a fost febra, cu 50 de apeluri, problemele respiratorii, respectiv răceala comună și tusea precum și problemele digestive, în special diareea. În acest interval, majoritatea apelurilor au provenit din județul Cluj iar 92 de apeluri au fost din alte județe, accesibilitatea la rețeaua primară de sănătate fiind limitată în această perioadă.
ALOPEDI 0364-917 a fost înființat, inițial, ca și serviciu de sfat medical pediatric dedicat zonei metropolitane Cluj-Napoca.

Cu toate acestea, profesionalismul medicilor care asigură funcționarea acestui serviciu telefonic gratuit a determinat o creștere a adresabilității acestuia, astfel încât, în momentul de față, aproape 50% dintre apeluri sunt primite de la părinți aflați în alte județe, cele mai multe dintre acestea fiind din București, Brașov, Prahova și Alba. De asemenea, în primele cinci luni ale anului 2017 s-au primit un număr de 29 de apeluri telefonice de la părinți din afara țării.