Lun08212017

Last updateVi, 18 Aug 2017 2pm

Back Sunteți aici:Home Actual Actual Institutii Primaria Cluj-Napoca lanseaza primul proces de Bugetare participativa online din Romania

Primaria Cluj-Napoca lanseaza primul proces de Bugetare participativa online din Romania

40334e9cf4a1fdadc62e02be888a6e5cIn perioada 17 iulie-20 august, clujenii pot propune proiecte pentru orasul lor. Proiectele care obtin cel mai mare numar de voturi vor fi implementate de catre Primaria Cluj-Napoca incepand cu anul 2018. Este primul proces de Bugetare participativa online din Romania, prin care municipalitatea urmareste implicarea directa in luarea deciziilor privind proiectele orasului a tuturor celor care locuiesc, muncesc sau studiaza in Cluj-Napoca si au cel putin 18 ani.

Primaria Cluj-Napoca le propune clujenilor implicarea activa in procesul de luare a deciziilor in ceea ce priveste viitoarele proiecte ale municipalitatii. Acest demers se concretizeaza prin intermediul procesului de Bugetare participativa, prin care cetatenii sunt invitati sa participe la o actiune democratica de deliberare si decizie pentru stabilirea modalitatii optime de cheltuire a unei parti din bugetul local. Acest proces este o continuare a proiectului pilot de bugetare participativa realizat in 2013 in cel mai mare cartier al Clujului, Manastur si a procesului participativ pentru tineret desfasurat in anul 2015, Com’On Cluj-Napoca.

Incepand din 17 iulie 2017, toti cei care locuiesc, muncesc sau studiaza in Cluj-Napoca şi au implinit varsta de 18 ani, au ocazia sa-si asume rolul de participant activ in definirea şi abordarea problemelor orasului, implicandu-se in procesul de bugetare participativa prin intermediul platformei www.bugetareparticipativa.ro.

Propunerile de proiecte trebuie sa se incadreze intr-unul din urmatoarele domenii:

1. Alei, trotuare şi zone pietonale;

2. Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei;

3. Spatii verzi si locuri de joaca;

4. Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.);

5. Infrastructura educationala si culturala;

6. Orasul digital.

Bugetarea participativa organizata in Municipiul Cluj-Napoca in cursul anului 2017 cuprinde urmatoarele etape:

1. Inregistrarea participantilor: inregistrarea se face pe platforma online www.bugetareparticipativa.ro, adaptata pentru dispozitivele mobile. inregistrarea este obligatorie pentru a putea trimite propuneri de proiecte sau pentru a putea vota.

2. Depunerea propunerilor de proiecte: fiecare cetatean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (cate un proiect pentru fiecare domeniu) prin intermediul platformei www.bugetareparticipativa.ro. Valoarea maxima a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 150.000 Euro (inclusiv TVA).

3. Analiza tehnica si legala a proiectelor de catre municipalitate: propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale ce va fi realizata de catre departamentele din cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca. In urma acestei verificari, se va stabili lista proiectelor care sunt eligibile. Fiecare persoana al carei proiect a fost declarat neeligibil poate sa primeasca, la cerere, un raspuns scris cuprinzand motivele pentru care propunerea a fost declarata neeligibila. Toate proiectele declarate eligibile urmeaza sa fie supuse votului cetaţenilor.

4. Votul cetatenilor: votul are loc in doua etape distincte, iar acţiunile necesare pentru implementarea proiectelor care obtin cel mai mare numar de voturi urmeaza sa fie cuprinse in bugetul Primariei Municipiului Cluj-Napoca.

Calendarul propus este urmatorul:

17 iulie – 20 august - depunere proiecte;

21 august - 1 octombrie - analiza proiecte;

2 octombrie - 22 octombrie - prima etapa de vot;

23 octombrie - 29 octombrie - validare vot I;

30 octombrie - 19 noiembrie - a doua etapa de vot;

20 noiembrie - 26 noiembrie - validare vot II;

27 noiembrie - afisare rezultate finale.

Pot fi inscrise propuneri de proiecte online, pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.

Persoanele care nu au acces la internet vor putea inscrie propuneri de proiecte, in perioada 17 iulie-20 august, cu sprijinul Primariei. La Centrul de Cultura Urbana Casino va fi amenajat un birou unde, in fiecare zi lucratoare din perioada de depunere, intre orele 13.00-17.00, doi functionari ai Primariei vor ajuta cetatenii sa depuna proiecte pe platforma si vor oferi informatiile necesare.

Vor fi luate in considerare doar propunerile care sunt depuse prin intermediul platformei www.bugetareparticipativa.ro.

Bugetarea participativa are urmatoarele obiective:

Creşterea nivelului de dialog şi de colaborare dintre cetaţeni şi administraţia publica.

Ajustarea politicilor publice la nevoile si asteptarile cetaţenilor, pentru a imbunatati calitatea vietii in Municipiul Cluj-Napoca.

Creşterea gradului de asumare şi co-creare a procesului de dezvoltare urbana de catre cetaţeni.

Consolidarea democraţiei prin participarea cetaţenilor la un exerciţiu de luare a unor decizii ce privesc intreaga comunitate.

Cresterea transparentei activitatii administraţiei publice locale.

Propunerile de proiecte depuse trebuie sa indeplineasca criteriile stabilite prin Regulamentul procesului de bugetare participativa, disponibil integral pe platforma.

Analiza tehnica şi juridica a propunerilor este realizata de catre Primaria Municipiului Cluj-Napoca, ale carei servicii verifica conformitatea acestora cu standardele Regulamentului şi cu alte reglementari legale in vigoare. Propunerile care indeplinesc conditiile de eligibilitate pot suferi ajustari tehnice din partea Primariei Municipiului Cluj-Napoca, daca este necesar. Similitudinea continutului propunerilor sau proximitatea spatiala a acestora poate duce la integrarea diferitelor propuneri intr-un singur proiect.

Alegerea proiectelor

Votul asupra proiectelor are loc online, pe platforma bugetarii participative www.bugetareparticipativa.ro , in doua etape distincte:

a. in prima etapa de vot, fiecare cetatean inscris pe platforma bugetarii participative poate alege 6 proiecte (cate unul pentru fiecare dintre cele sase domenii stabilite). in aceasta etapa, se vor selecta maxim 30 proiecte, primele trei proiecte clasate in functie de numarul de voturi din fiecare domeniu vor intra automat in a doua etapa de vot, iar celelalte in functie de numarul de voturi, indiferent de categoria din care fac parte.

b. in a doua etapa de vot, fiecare cetatean poate alege un singur proiect din cele maxim 30 stabilite in prima etapa.

La finalul celei de a doua etape de vot, vor fi selectate 15 proiecte. Primul proiect din fiecare domeniu clasat in functie de numarul de voturi va fi selectat automat, iar restul proiectelor vor fi selectate in ordinea numarului de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte.

Eventualele modificari ale calendarului procesului de bugetare participativa vor fi publicate pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.

Vor fi implementate, incepand cu anul 2018, proiectele care obtin cel mai mare numar de voturi.

Pentru informatii suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativa :

website : www.bugetareparticipativa.ro;

email : Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. ;

telefon : 0371 376 646 (de luni pana vineri intre orele 13.00-17.00)

facebook: Bugetare participativa (http://fb.com/bugetareparticipativa).

Platforma www.bugetareparticipativa.ro este realizata pentru comunitatea clujeana de compania Evozon prin clusterul iTech by ARIES Transilvania.