Cea mai ieftină asigurare CASCO din România!

cauciucuriNoua lege RCA și normele care o completează introduc, în premieră pentru România, posibilitatea ca șoferii să plătească o sumă în plus pentru ca asigurarea lor RCA să capete valențe de CASCO.

Capital a verificat care sunt tarifele practicate de asigurătorii pentru acest serviciu suplimentar și a aflat că sumele ce trebuie plătite în plus nu depășesc 10-15%.Pentru a îşi asigura CASCO un automobil comun, cu motor de 1,6 litri şi vechime nu mai mare de 2 ani, un şofer cu vârsta de 35 de ani din România ar trebui să scoată din buzunar cel puţin 600-700 de euro pe an. Noile reglementări în domeniul asigurărilor, însă, vin cu o surpriză din acest punct de vedere. O asigurare care acoperă aproape tot ce oferă o poliţă CASCO poate fi disponibilă la sub 200 de euro pentru acelaşi tip de maşină.

Studii de caz

Concret, la Allianz Țiriac, de exemplu, firma care are cele mai puţine reclamaţii în ceea ce priveşte întârzieri la plata daunelor, o poliţă RCA cu decontare directă pentru un automobil de 1,8 litri condus de un şofer cu vârsta de 35 de ani costă 886 de lei. Poliţa RCA simplă ar costa 780 de lei, ceea ce înseamnă că un cost procentual al serviciului de decontare directă ar fi de 88 de lei. Cu tot cu decontarea directă, poliţa RCA se comportă, practic, exact ca o asigurare CASCO, pentru că plata în caz de daună o va face firma de unde şoferul păgubit a luat asigurare, nu societatea unde este asigurat şoferul vinovat, cum se întâmplă în prezent. În acest fel sunt evitate întârzierile care apar cu o frecvenţă foarte mare în cazul firmelor care emit cele mai multe poliţe RCA. Șansa ca un şofer din România să fie lovit de un altul care să aibă asigurare la Euroins, Asirom sau City Insurance (cele mai reclamate firme locale) este foarte mare, având în vedere că aproape 80% din totalul poliţelor obligatorii din România sunt emise de cei trei asigurători.


La Groupama, costul fix al decontării directe este de 189 de lei, iar la Omniasig este de 167 de lei. Raportat la costul asigurării pentru un şofer cu vârsta de 40 de ani care conduce un automobil cu motor de 1,6 litri, decontarea directă ar adăuga încă aproximativ 25% la preţul asigurării, arată calculele Capital. Asta în condiţiile în care vorbim despre un şofer care nici nu beneficiază de bonus şi nici nu este taxat cu malus, adică un şofer aflat în categoria B0. În mod firesc, pentru şoferii cu vechime şi fără accidente, care ajung să beneficieze de încadrarea în categoria maximă de bonus, deci de reduceri de până la 50%, costul procentual al decontării este mai mare şi poate ajunge la 50%, în cazul şoferului mediu. Pentru cei care conduc maşini cu capacite foarte mare, însă, şi care, prin urmare, plătesc un RCA substanţial (la un motor de 3 litri, preţul RCA pentru un şofer de 40 de ani ajunge şi la peste 2.000 de lei), costul procentual al decontării directe este unul mic, adică sub 10%. Pe de altă parte, relevă informaţiile Capital, Asirom a ales să aplice preţuri diferenţiate pentru decontarea directă, iar costul este substanţial mai mic decât în cazul celorlalţi doi asigurători. De exemplu, la un automobil de 1.9 litri pentru care costul RCA este de 916 lei, la Asirom, firma cotează la doar 971 de lei, dacă se optează şi pentru decontarea directă. La o maşină de sub 1,6 litri pentru care s-ar plăti RCA în valoare de 942 de lei, costul cu tot cu decontare ajunge la doar 998. Cu alte cuvinte, raportat la celelalte două firme, Asirom oferă decontare directă la un preţ de trei ori mai mic.

Cum funcţionează decontarea directă şi ce firme ar trebui alese

Decontarea directă presupune ca asigurarea RCA să capete valenţe de CASCO. Mai precis, în cazul unui accident, cea care va plăti reparaţia este firma care a emis poliţa RCA pentru şoferul păgubit, nu firma şoferului vinovat, cum se întâmplă acum. Asigurătorii se vor regla între ei ulterior închiderii dosarului de daună. Potrivit legii, dar şi a normei care o completează, toate firmele de asigurare din România sunt obligate să oferteze acest serviciu contra unui cost anume.


Există însă un motiv pentru care Asirom, Euroins sau City Insurance cotează decontarea directă la preţuri sub concurenţă. Acest motiv ţine de imaginea firmei în ceea ce priveşte plata daunelor. Deşi şi-a îmbunătăţit substanţial această parte, Asirom rămâne a doua cea mai reclamată societate de asigurări din România.

Mai mult, un studiu ASF, realizat pe date aferente celui de-al doilea semetru al anului trecut, arată că Asirom se plasează pe al doilea loc din coadă în ceea ce priveşte timpul de care are nevoie pentru a achita o daună, după ce a fost închis dosarul de daună. Asirom are nevoie de peste 12 zile de la depunerea ultimului act necesar la dosar pentru a face plata şi, în plus, deţine şi recordul absolut în această privinţă, cu un dosar a cărui întârziere este de 183 de zile. Exact aceşti indicatori ar trebui luaţi în seamă de către şoferi atunci când decid să îşi ia decontare directă. Motivul pentru care un şofer ar alege acest serviciu este acela că nu doreşte să aştepte perioade lungi de timp ca maşina să îi fie reparată.

Decontarea directă are sens cu atât mai mult cu cât firmele care vând cel mai mult RCA sunt şi cele care plătesc cel mai târziu, adică şansa ca un şofer să fie lovit de cineva cu RCA la City Insurance, de exemplu, adică cel mai prost plătitor şi cel mai mare vânzător, este foarte mare. În acest condiţii, este de preferat ca asigurătorul ales să fie unul cu o reputaţie bună la plată. Ultimele date ale ASF arată că cel mai repede face plata Omniasig, căruia îi trebuie doar puţin peste două zile de momentul la care a primit ultimul document. Generali plăteşte în aproape cinci zile, ca Allianz Țiriac, Groupama în puţin peste şapte zile, iar Uniqa în mai puţin de şase zile.

Sursa: capital.ro

Articole similare:

Stiri noi:

Stiri mai vechi: