Lun12162019

Last updateMie, 20 Noi 2019 6pm

Back Sunteți aici:Home Business Business News Auto Suzuki: Promiterea livrării maşinilor implicate în scandalul "Sara Motors"!

Suzuki: Promiterea livrării maşinilor implicate în scandalul "Sara Motors"!

suzuki-vitaraCâteva zeci de clienți ai companiei RS Sara Motors SA, fost dealer Suzuki în România, care consideră că au fost „păcăliți” de companie își vor primi mașinile comandate grație eforturilor reprezentanței autohtone a mărcii.

Izbucnit la finalul lunii septembrie, scandalul care implică fostul dealer din Timişoara al al mărcii Suzuki pare a avea un final fericit pentru clienţii care reclamă plata unor avansuri pentru vehicule care nici nu au fost comandate.La solicitarea Capital, reprezentanţa din România a Magyar Suzuki ZRT a anunţat că „desi Suzuki nu are nicio obligatie legală în executarea contractelor încheiate între SC Sara Motors SA şi clienţii săi, vom livra toate autoturismele contractate”.Problema care implică Sara Motors a devenit publică la finalul lunii septembrie când presa din vestul ţării – Ziua de Vest, Banatul Azi – a alocat spaţii importante unor reclamaţii venite de la clienţii companiei cu sediul în Timişoara. Cazurile unor clienţi care, deşi au plătit sume importante ca avans în lunile de vară, au aflat în septembrie că maşinile lor nici măcar nu au fost comandate au fost relatate în detaliu.

Mai mult chiar, la începutul lui octombrie, păgubiţii au trimis adrese şi către presa din Bucureşti. Astfel, Vig Maria Silvana, unul dintre clienţi, a relatat pe larg modul în care, consideră ea, a fost păgubită. „În luna iulie 2017, ne-am hotărât să cumpărăm un autoturism nou. Intenţionam să vindem autoturismul vechi şi, cu banii economisiţi, să cumpărăm o altă maşină, în concordanţă cu necesităţile noastre. (…) Ne-am oprit la poarta dealerului autorizat Suzuki, RS Sară Motors SA din Timişoara, Calea Lugojului, unde am încheiat un contract de achiziţie, lăsând un avans şi o comandă, cu termen de livrare de circa patru luni. Toate bune şi frumoase până când, într-o zi a apărut în presă, un articol publicat de Suzuki România, prin care, aduce la cunoştinţa clienţilor, retragerea licenţei de funcţionare a dealerului din Timişoara, RS Sara Motors SA.

Totodată, a apărut în ziarul Ziua de Vest povestea unui alt client al RS Sara Motors SA în care ne aducea la cunoştinţă păţania lui cu comanda unui autoturism Suzuki Vitara, cu un avans dat din luna martie 2017, maşina nefiind comandată nici în ziua de azi (…)”.Conform adresei primită la redacţie, în situaţiile de mai sus se află câteva zeci de persoane care au achitat sumele solicitate ca avans şi nu aveau şanse de a intra în posesia vehicului şi nici a sumei plătite fără a acţiona în judecată RS Sara Motors SA pentru că „se pare că firma timişoreană are probleme financiare şi nu mai poate restitui sumele de bani şi nici onora comenzile, iar în aceste zile, reprezentanţii firmei nu mai răspund la telefon”.

De asemenea, tot la începutul acestei luni, un alt client Suzuki ne-a relatat situaţia sa: „Vă scriu dintr-o situaţie oarecum disperată, am epuizat toate căile amiabile de rezolvare a situaţiei. Nu ştiu dacă aţi auzit de scandalul iscat în legătură cu dealerul Suzuki din Timişoara, firma Sara Motors, care a tras «o ţeapă» unor clienţi, adică a încasat banii şi nu a mai livrat maşinile. Eu sunt unul dintre aceştia. Pe 10 octombrie era dată limită de livrare pentru un Suzuki Vitara pentru care am plătit suma de aproape 13.000 euro în data de 26.05.2017, am plătit toată suma pentru că m-au momit cu un discount de 900 Euro, de altfel credibil. În data de 10.10.2017 am încercat să iau legătură cu reprezentantul de vânzări  dar mi s-a spus că nu mai lucrează acolo de către cineva de la service, iar de a două zi nimeni de la Sara Motors nu mai răspunde”.

Verificând informaţiile primite am aflat că într-adevăr la telefoanele  Sara Motors nu răspunde nimeni, iar site-ul companiei se află în mentenanţă. Pe de altă parte, la solicitarea Capital, reprezentanţa Suzuki în România a răspuns punctual: „Vă multumim pentru solicitarea unui punct de vedere oficial cu privire la sesizările apărute referitoare la societatea SC Sara Motors SA, fost dealer autorizat Suzuki. Pentru Suzuki, satisfacţia clientţlor reprezintă o prioritate translatată în valorile brandului.

Punctual, la solicitarea dumneavoastră vă răspundem că, deşi Suzuki nu are nicio obligaţie legală (n.n. – pentru că dealerul nu a trmis comenzile şi nici avansul încasat) către importator în executarea contractelor încheiate între SC Sara Motors SA şi clienţii săi, vom livra toate autoturismele contractate. De asemenea, vă informăm că am încheiat relaţiile contractuale cu SC Sara Motors SA la data de 30.09.2017. Regretăm situaţia creată de către SC Sara Motors SA, fost dealer autorizat Suzuki, si rămânem în continuare implicaţi în gestionarea acesteia în limitele compeţentelor legale şi comerciale de care dispunem”.

Informarea reprezentanţei menţionează, după cum se poate observa, livrarea tutror „autoturismelor contractate”. Rămâne de văzut ce înţeleg reprezentanţii Suzuki în România prin autoturisme contractate şi dacă toţi cei care au comandat un vehicul şi au depus bani în conturile dealerului îşi vor primi maşinile.

Din nefericire, din articol lipseşte poziţia oficială a companiei Sara Motors, parte a Sara Grup. În ciuda încercărilor de a contacta reprezentanţii firmei, telefoanele au rămas fără răspuns, iar mail-urile se pare că nu mai funcţionează. Datele financiare ale companiei arată însă că anul trecut cifra de afaceri a crescut la 7,1 milioane de lei, de la 5,5 milioane în 2015, firma înregistrând un profit net de 110.593 de lie, în creştere de la 80.373 lei cu un an înainte.

Sursa: capital.ro